Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa nya vita iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-02 20:32
Ursprungligen av iTiger:

Jag undrar lite stilla om det är på skämt allting. Vit eller svart... jag menar, vad spelar det för roll? Det är en telefon!
"

Hur menar du? Tror du att iPhone är en telefon, en helt vanlig telefon?

Ä, jag förstår att du skojar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 17:37

Aha.

Har inte hållit mig uppdaterad på den fronten utan såg bara att det var nämnt i texten.
Då blir det att köpa ny telefon imorgon. Vit som svart.

Det var en mjukvarufix bara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 17:41

Nu har vi en frågeställning!

Har dom flyttat sensorn på den svarta iPhone som dom verkar ha gjort på den Vita? eller var det bara en uppdatering.

Jag har nämligen fortfarande problem med det och har den senaste uppdateringen inne.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 17:50
Ursprungligen av atomlab:

Nu har vi en frågeställning!

Har dom flyttat sensorn på den svarta iPhone som dom verkar ha gjort på den Vita? eller var det bara en uppdatering.

Jag har nämligen fortfarande problem med det och har den senaste uppdateringen inne.

Den är inte flyttade nej.
Har du fortf. problem bör du återställa den och se, annars lämna tillbaka!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 17:53

Då måste jag ändå köpa en ny. Då den kommer att skickas in och inte bytas på plast. Och under tiden kommer jag inte att vara utan telefon eller med en SE
Har hållit på och uppdaterat , återställt osv förut utav andra orsaker. Men problemet återstår.

Men på den vita är den faktiskt flyttad?

Men på den vita är den faktiskt flyttad?

Nej, hur ser du det...?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 19:05

Det stod så i länken ovan.

"Bortsett från den vita färgen tycks den enda skillnaden mot den svarta modellen av iPhone 4 vara en ändrad placering av den så kallade avståndssensorn, något som förhoppningsvis ska minska risken att samtal bryts. "

Även detta hittade jag.

https://discussions.apple.com/message/15091182

Sensorn sitter på samma plats, och varför samtal skulle brytas pga sensorn är intressant.

Nåja, nog med off-topic nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 19:12

För att ljus kommer in på sensorn och sätter på skärmen och man trycker på hold eller stäng av.

Vad vet jag.

Den är inte flyttad alls, däremot så var den inte helt "öppen" på de tidiga vita prototyperna/bilderna, utan den var under den vita färgen, med en massa små hål över den.

Dessutom är inte en proximity sensor känslig för ljus.

Kort svar: Nej.

Längre svar: Jag har fått nog av iPhone. Sålde min igår och lät mig fångas av Google.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 21:29
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Längre svar: Jag har fått nog av iPhone. Sålde min igår och lät mig fångas av Google.

Jag lider med dig!

Ursprungligen av zappee:

Jag lider med dig!

Gör inte det. Jag lider inte - jag njuter.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 22:18

Aja, alla är vi olika. Har en Android på jobbet och njuter inte alls.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-03 16:16

Jag är glad för din skull. Kul att du hittat en telefon som du gillar.

Men du kan nog inte räkna med att vi kommer att visa så mycket intresse. Trots allt är detta ett mac-forum och vi är nu i en diskussion som handlar om vita iPhones.

Ursprungligen av Eva:

Jag är glad för din skull. Kul att du hittat en telefon som du gillar.
Men du kan nog inte räkna med att vi kommer att visa så mycket intresse. Trots allt är detta ett mac-forum och vi är nu i en diskussion som handlar om vita iPhones.

Det var dock inte jag som spann vidare på min kommentar. Därför avstår jag också från att svara i ämnet.

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-05-03 11:15

Have fun! Vi ses om ett tag om du är det minsta lik mej.

(jag har varit i android-träsket rätt länge och verkligen försökt ge det en chans, med div telefoner, bla en Hero, Legend, Desire, X10 mini pro och en Streak, men - long story short - det är sämre än iOS. Roligt, men sämre).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 19:24

Vet att den mäter avstånd.
Uppenbarligen så har det vart ett problem då man gjort något med den. Eller har man inte?
Skärmen sattes aldrig på på min 2g, 3g eller 3gs. Dock på 4an. Så att jag håller fel vet jag inte?

Vet att den mäter avstånd.
Uppenbarligen så har det vart ett problem då man gjort något med den. Eller har man inte?
Skärmen sattes aldrig på på min 2g, 3g eller 3gs. Dock på 4an. Så att jag håller fel vet jag inte?

Nej, det var ett problem med tidiga versioner av iOS 4.X, vilket åtgärdades, såvitt jag vet har de inte flyttat den. Har du fortfarande problem så bör du nog lämna in den. Jämför man däremot den vita med de gamla foton som Apple visade på den vita så ser man att de nu gjort ett stort "hål" för sensorn, där det tidigare var en massa "små hål" över sensorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 19:39

Aight!

Tack för ett bra och utförligt svar.

Däremot kom det precis just nu en nyhet från AppleInsider att sensorn är annorlunda, dock inte flyttad.

AppleInsider | Preliminary white iPhone 4 teardowns reveal modified lens, proximity sensor

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-01 21:09

Vilken osis man har. Köpte ny iPhone 4 för tre veckor sedan. Hade valt en vit om alternativet funnits då.
Oh well, förhoppningsvis kommer "iPhone 4S" i vitt från start

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-02 20:26

Jag vill verkligen ha en vit iPhone. Mycket mycket finare än den svarta. Och nyare och fräschare. Och så skulle den matcha väldigt bra till min vita iPad.

Men nu är det så att jag plötsligt har blivit så förståndig att jag ändå avstår. Jaa, så förståndig är jag! Om jag skulle köpa en vit nu så kan jag ju inte sen gå och köpa en ny när iphone 5 kommer (någon måtta får det ju ändå vara!)

Nej, här gäller det att vara tålmodig och vänta på iPhone 5. Och hoppas på att den kommer att finnas i vitt från start.

Men jag är vansinnigt avundsjuk på alla er som nu köpt den vita. Är den fin eller fiiin?

Håll er till ämnet, som är om vi kommer att köpa vita iPhone 4. Inlägg med "reklam" för moddningskit gör sig inte i denna tråd.

Ett inlägg raderat.

/Mod

Köpte precis en vit i Hong Kong! Najs:)

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-05-05 11:00

Fick min igår då den svarta åkte i golvet och displayen gick sönder.. Som vit iMac användare gillar jag den vita färgen..

Nej. Har redan den svarta och det duger så bra så, för mig!

• Medlem
  • 2011-05-07 05:39

Visst vill jag byta, men jag tänker inte pynta 7000:- enbart för den vita färgens skull.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-07 20:11

Svar: nej

Har dock köpt en (tre) vita iPod...

Bevaka tråden