Umeå universitet vet jag har en distans sommarkurs på grund nivå och 7.5 poäng, som heter nått i stil medApplikations utveckling för iOS
Jag sökte den o kom in men så insåg jag att jag inte minns tillräckligt av mina C++ kunskaper för att ens ha en aning om vad de snackar om i litteraturen. Kom dessutom ihåg att jag egentligen inte gillade programmering så mycket :/, så jag hoppade av kursen innan den ens drog igång eller rättare sagt jag bekräftade aldrig min plats.
Kursen går en gång på hösten o en gång på våren. Vårkursen pågår nu o slutar i mitten av maj tror jag.
Här är kursen: Applikationsutveckling för iPhone - Kurs - Datavetenskap - Umeå universitet
Litteraturen som används är en bok som heter: iPhone programming - The big nerd ranch guide (Conway & Hillegass)
Sedan behövs också ett kompendium som man laddar ner från Apple. Vet inte om det räcker med gratismedlemskap för att få tag i det eller om det krävs utvecklarmedlemskap/studentmedlemskap: The Objective-C Programming Language. Det är en över 130 sidor lång pdf så det är en fördel att skriva ut den.
Om o när jag får tid o ork i sommar ska jag ägna mig åt lite självstudier för att förbereda mig så att jag kanske kan söka kursen nästa vår
Lycka Till!