Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur redigera film i 3d?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-04-29 22:20

Jag undrar om man kan redigera film som är inspelat i 3d läge med en Panasonic SDT750? Någon som vet?

mvh Anja

Har du ingen medföljande programvara, eller någon du kan ladda ner som är avsedd för kameran?

  • Medlem
  • 2011-04-29 23:05

Har kollat runt litegrann. Kan man redigera 3d i final cut express? känns dock lite gammalt. är det final cut studio som gäller? Jag har bara redigerat ett tiotal egna inspelna filmer via imovie och kan inte så mycket om denna bransch....

Ursprungligen av Anja:

Har kollat runt litegrann. Kan man redigera 3d i final cut express? känns dock lite gammalt. är det final cut studio som gäller? Jag har bara redigerat ett tiotal egna inspelna filmer via imovie och kan inte så mycket om denna bransch....

Final Cut Express är inte gammalt, det är en lightvariant av Final Cut Pro. Huruvida du kan redigera 3D vet jag inte.

  • Medlem
  • 2011-04-29 23:07

spec på 3d kameran...

HDC-SDT750
3D Videokamera

Filmar i 3D med 3D-konverteringslins
Avancerat 3MOS-system
1080/50p inspelning (Full-HD 1920 x 1080, 50 progressiv inspelning)*
HYBRID O.I.S.** Ger hybrid optisk/elektronisk korrigering av handskakningar
O.I.S-knapp
Bekväm 3D-avspelning på 3D-kompatibel TV/AVCHD-kompatibel spelare/inspelare

  • Medlem
  • 2011-04-29 23:02

Nej inget för mac. Panasonic skickade med en cd med ett program som heter HD Writer AE. Verkar vara väldigt enkelt och begränsat.

1
Bevaka tråden