Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.Mac Värt pengarna ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-28 23:24

Har inte blivet riktigt klok på .mac. Kostar det 995kr om året för tjänsten eller?
Och ni som använder den, är den till belåtenhet?

Tacksam för svar då jag är lite sugen på tjänsten men kan inte bestämma mig

Jag använder bara epost och möjligheten att publicera min kalender till hemsidan. Backup och annat görs lokalt. Skulle man sätta sig in i vilka tjänster som erbjuds, skulle jag kanske använda mer av .Mac. Men, allt som allt, är .Mac en bra tjänst och värd sina 995 kr per år. De stabilitetsproblem som .Mac drogs med för en tid sen verkar nu åtgärdade.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-08-29 16:02

Jag tycker .mac är värt pengarna.Möjligheten att lägga upp en hemsida integrerat i iPhoto är kul.

Jag ger .mac

• Medlem
  • 2003-08-29 16:29

iSync! Att ha samma kalender, adressbok och Safaribookmarks på macen hemma som på jobbet gjorde mig .mac-beroende under prövotiden.
Har precis själv pröjsat för att få fortsätta.

iDisk och fotopubliceringen är ju inte så dumma heller...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 16:54

Samma här! iSync-funktionerna gjorde att jag pröjsade nu när min gratisperiod tog slut. Jag använder dessutom backupfunktionen, den fungerar bra för min hemmaburk där jag inte behöver något mer avancerat än så.

Att nå sina bookmarks och sin adressbok via www är också väldigt behändigt. Det kan förstås ordnas även på andra sätt, men iSync gör det så smidigt!

Jag är dock inte helt såld på webbmailen, bla pop3-hanteringen (för att kolla andra konton) lämnar en hel del att önska. I mitt fall är det dock inget större problem eftersom jag kan nå mina andra pop3-konton via deras respekrive webbmailstjänster. Det hade dock varit smidigare att kunna sköta allt sådant via .mac-webbmailen när man är ute och reser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 17:03

.Mac kostar en slant men jag tycker det är värt det.
Jag använder personligen mest mailen, men även synkning av bokmärken och kalender är användbart.
Sedan kommer iDisk enligt uppgift att bli smidigare i och med Panther, vilket åtminstone jag ser fram emot oerhört mycket.

• Oregistrerad
  • 2003-08-29 18:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
.Mac kostar en slant men jag tycker det är värt det.
.

Jag håller med - i första hand för synkningen men också för backup. Det jag saknar är en mer omfattande synkning mellan filer på flera datorer (likt den funktion som fanns för filsynkning i OS9)

Senast redigerat 2003-08-29 22:18
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-29 19:39

Tackar för dessa inlägg, tycker med att det verkar vara en bra tjänst så jag testar nog så fort jag skaffat en PB.

1
Bevaka tråden