Nu är ju detta ett användarforum där den som känner sig manad har möjlighet att besvara en fråga eller bidra med erfarenheter alternativt efterfråga ytterligare relevant information för att identifiera eventuella problem. Vad 99.se inte är, är en Apple-expertpanel som enbart är till för att reda ut massans tekniska spörsmål. De allra flesta av oss har de kunskaper vi har i egenskap av användare. Få av oss har utbildats på Apple-produkter och mjukvaror. Detta gör att de flesta av oss TROR oss veta ett och annat. En naturlig följd är att det blir en del spekulation, tyckande och rentav direkt felaktiga svar i trådarna. Detta är i alla fall vad jag TYCKER.
En annan sak jag TYCKER är bra, och som jag TROR kan vara en bra idé är en "Accept as solution"-knapp som TS kan använda när någon föreslår en lösning som fungerar eller kommer med ett uttömmande svar på en fråga. Så fungerar exempelvis Nokias forum. Då får tråden en liten grön bock i kanten och "SOLVED:" före trådens rubrik. En användare som söker svar på ett specifikt problem kan välja att i första hand titta i trådar som har denna markering, där tråden även har en direktlänk till inlägget som innehåller denna lösning (Nokias forumtrådar innehåller ibland flera tusen inlägg där halva Indiens befolkning har spytt sin galla över att de inte har fått den senaste mjukvaruuppdateringen inom 32 minuter efter att den släppts i Kina).
Däremot VET jag inget om vad ni andra TYCKER om detta.