Jag har ett jobb där vi lägger önskeschema 10 veckor åt gången med följden att jag var 10:e vecka ungefär sitter och knappar in mitt nya schema i iCal. Tidigare har det inte varit så besvärligt när det bara har funnits tre olika "turer" att välja på (jag jobbar skift) men nu finns det helt plötsligt över tio olika turer. Det jag skulle vilja ha möjlighet till är att kunna ha "standardposter" som jag sedan bara kan klistra in på aktuellt datum.
T.ex. ska jag jobba E5-tur den 16/6 och A1-tur den 17/6. Vore grymt smidigt att kunna klistra in turerna från en färdig lista istället för att rulla bakåt i kalendern och leta reda på en likadan tur och kopiera. Att lägga in turer som återkommande är ju inte ett alternativ tyvärr eftersom en schemaperiod aldrig är den andra lik. Har försökt söka på forumet och googlat runt men inte hittat något bra.
Frågan blev lång och jag hoppas att ni förstår vad jag menar. Finns det kanske något annat kalenderprogram som klarar detta (och kan synka mot Google calendar).?