Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Sandy Bridge iMac - fläktljud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-03 17:40

Kollade in ny iMac med Quad-Core Intel Core i5. Skulle gärna köpa en direkt. Men med tanke på problemen fläktljud på föregående iMac i5 och i7 (fick byta två ggr) så avvaktar vi. Det är väl samma processor som i nya MacBook Pro och där har det ju rapporterats en hel del problem kring fläktarna. "Störande snabb" skrev t ex MacWorld om denna processor och fortsatte: "Nya Macbook Pro blåser ibland förbi stationära Macar men tyvärr är det något som också kan höras." Eller vad tror ni folks?
Vore kul att såsmåningom få höra vad ni som köper tycker.

• Medlem
  • 2011-05-03 18:46

Det är inte självklart att man kan jämföra en iMac med en Macbook Pro. Större chassi i en iMac samt att den alltid har elnätanslutning kan innebära andra överväganden när det gäller val av fläktar. Men det finns bara ett sätt att veta. Gå till en butik och lyssna

• Medlem
  • Kalmar
  • 2011-05-06 23:07

Fick hem en i5 2.7 27" och nu har den tankat över alla filer från den gamla iMac:en och vid tyst hemmiljö utan trafik utanför så måste jag säga att maskinen är mycket tystlåten av sig. Det är möjligt att den varvar upp när man belastar den.
Istat rapporterar om 3st fläktar som varvar ungefär 1000rpm och att endast hårddisken ligger på över 40grader.
Hårddisken knattrar dock en del.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-14 11:15

Min iMac 21,5" låter i princip ingenting. Vid belastning blir det lite fläktsurr men inget som stör.

Köpte nya 27" förra veckan och tycker att jag hör fläkten ibland. Inget surr, utan mer ett smattrande, precis som att bladen slår i någonting.
Ingen annan?

1
Bevaka tråden