Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extraskärm till iMac G4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-29 13:34

Hur får jag macen att märka att det finns en extraskärm inkopplad? Skärmen går aldrig riktigt igång eftersom den inte blir erkänd? Det är en Miro A19F95 19", jag kör 10.2.6 på en iMac G4 15".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Hur får jag macen att märka att det finns en extraskärm inkopplad? Skärmen går aldrig riktigt igång eftersom den inte blir erkänd? Det är en Miro A19F95 19", jag kör 10.2.6 på en iMac G4 15".

Prova med att kryssa ur: Visa rekommenderade lägen, ändra också Miljoner färger till Tusentals och tryck sedan på Sök Bildskärmar (I Bildskärmsinställning)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 14:54

Klarar iMac dubbla skärmar?
Eller stängs den inbyggda skärmen av då?

/J

Citat:

Skrevs ursprungligen av jbong
Klarar iMac dubbla skärmar?
Eller stängs den inbyggda skärmen av då?

/J

Spegling fungerar, men det finns också förutsättningar för en utbyggnad av skrivbordet med en extraskärm. Apple har strypt denna möjlighet i orginal, men genom ett litet hack i firmware går det på 17"-modellen att få denna senare lösning.

• Medlem
  • 2003-08-29 17:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Prova med att kryssa ur: Visa rekommenderade lägen, ändra också Miljoner färger till Tusentals och tryck sedan på Sök Bildskärmar (I Bildskärmsinställning)

jag har inte de alternativ du föreslår.

• Medlem
  • 2003-08-30 11:21

Eller finns det någon bildskärmsinställning som inte ligger i Systeminst?

• Medlem
  • 2003-08-30 16:30

aha, jag har första generationens Globe. underligt att jag inte kan få bildskärmen att bli igenkännd. Skärmen säger att den inte får någon signal från datorn och sedan går den ner i vila.

• Medlem
  • 2003-09-01 18:41

eh... jag hade inte tryckt in sladden i datorn tillräckligt hårt. (Trodde inte att man kunde pressa in en vanlig skärmkontakt i det lilla hålet på en iMac...;)) Nu funkar det, men jag önskar att den kunde dubbleras.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 16:53

Jag har en 700MHz iMac 15"

Kan jag ha dubbla skärmar på den ?
vart hittar man hacket som utökar skrivbordet ?

1
Bevaka tråden