Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBooks kom utan "Winnie the pooh"

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-13 17:28

Hej!

Fick min iPad2 idag och laddade hem iBooks. Fick dock inte med gratisboken jag hört skulle följa med: "Winnie the pooh".... den går inte heller att hitta i iBooks store.

Ingår inte denna boken längre?

:0 omg!

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-13 21:12

hehe nja kanske inte hela världen, men jag tycker nalle puh är ganska charmig

...ingen som vet om denna bok inte följer med längre?

https://discussions.apple.com/thread/3034303?start=0&tstart=0 .Lite konstigt om det ändrats i Sverige, men man vet aldrig.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-13 23:08

Jo de e lite skumt. Går uppenbarligen inte att ladda hem från svenska iBook store iallfall.
Men den skulle väl ha installerats automatiskt när man laddade hem iBooks första gången?

Aldrig varit med om att den laddats ner automatiskt vid installation av iBooks.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-14 00:43

Läste om det i MacWorld för ett tag sedan, men det gäller kanske bara för tidigare versioner av iBooks?

Hur som helst verkar den tydligen inte finnas längre. Lite synd eftersom att jag diggar den lata björnen

Jag har boken men provade en sökning i butiken, nada! Den är faktiskt borta!

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-14 11:38
Ursprungligen av Brandylf:

Jag har boken men provade en sökning i butiken, nada! Den är faktiskt borta!

Fick du den automatiskt när du laddade hem iBooks?

Ursprungligen av MrCoffee:

Fick du den automatiskt när du laddade hem iBooks?

Nej jag laddade ned den från butiken när jag just hade köpt min iPad2.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 11:55

@MrCoffe
Du har faktiskt rätt! Den har alltid följt med i tidigare versioner av iBook men nu senaste då jag gjorde en återställning så fanns den inte med. Har dock kvar den i mitt itunes konto och kan skicka den till dig om du önskar?

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-15 15:45

Tack för era svar, då vet jag hur de ligger till.

@iPilot : Tack för erbjudandet ...men var som sagt mest nyfiken på varför den inte följde med.
Såg även att de fanns ganska många andra gratisböcker att ladda ner, dock fanns det inte så många nya köpböcker - men de kommer väl.

Såvitt jag vet finns det inga köpböcker alls i den svenska iBookstore, enbart gratisböcker från Project Gutenberg (med undantag för ovan nämnda Nalle Puh. Så har det tyvärr sett ut sen iBookstore kom för ett år sedan. Det verkar dra ut på tiden, lite som när musiken i iTunes Store kom hit, eller som med videofilmerna, som aldrig kom hit..

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-15 18:43

Jo hoppas att de kommer snart...paddan är ju perfekt att läsa med. Sen kan man ju alltid hoppas att film/serier kommer till itunes samtidigt också.

Vi som väntat på filmer några år har inga stora förhoppningar längre...

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-15 23:21

Nej de verkar onekligen se dystert ut på filmfronten. Hoppas bokförläggarna är snabbare att hoppa på tåget så att iBookstore kan få ett utbud som liknar de i USA snart.

Vill inte låta dyster, men vad jag menade var att om det inte kommit några böcker på ett år skall man nog inte hålla andan...

Nej, jag har gett upp om iBooks. Kör Amazon Kindle istället. Däremot fick jag inte in Winnie the Pooh per automatik utan fick ladda ner den manuellt när iBooks drog igång.

Jag fick in den per automatik, men det var ett tag sedan.

Ursprungligen av Capeman:

Vi som väntat på filmer några år har inga stora förhoppningar längre...

Är väl bara att konstatera att de svenska innehållsleverantörerna arbetar väldigt hårt för att det enklaste sättet att få in filmer och böcker ska fortsätta vara på olaglig väg. Bokbranschen verkar iofs vara mindre hjärndöd än filmbranschen, så jag har inte gett upp hoppet helt.

Vill bara lägga in ett litet tack. Blir lite varm i själen varje gång jag ser rubriken i forumlistan.

1
Bevaka tråden