Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano (g6) hittar inte Nike+ sensor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-05-15 10:22

Hejsan!

Jag har precis köpt en ny iPod nano (g6) med ett Nike+ set. När jag skulle synka iPoden med sensorn som läggs in i skon (har nike+ skor) hittade de inte varandra. Jag testade allt; byta ställning, trycka på den lilla knappen under sensorn men det fungerade inte.

Har även kollar runt lite på nätet men tycks inte hitta någon information som skulle komma till nytta. Säkert någon här som kan detta mycket bättre än mig eller har stött på samma problem.

Tack i förhand

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-15 10:38

Ingen liten plastbil som ska plockas bort på Nike-dosan, för att batteriet ska få kontakt?

• Medlem
  • Eslöv
  • 2011-05-15 10:48

Nej tyvärr finns(fanns) ingen plastbit på dosan (då antar jag att ni menar sensorn som ska sitta i skon?)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-15 11:06

Jag hade samma problem med min iPhone en gång då löstes problemet med en omstart av telefonen. Har du prövat att starta om din iPod?

• Medlem
  • Eslöv
  • 2011-05-15 11:13

Jo jag har gjort det mesta nu :(. Börjar misstänka att Stadium har sålt mig en riktigt gammal Mottagare+Sensor. Tror verkligen problemet ligger där :S. Eller?

Ursprungligen av vigan:

Jo jag har gjort det mesta nu :(. Börjar misstänka att Stadium har sålt mig en riktigt gammal Mottagare+Sensor. Tror verkligen problemet ligger där :S. Eller?

Så kan det vara. Det går ju att byta batteriet i sensorn.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-15 14:30

Är osäker på om din sensor ser ut som följande:
http://storeimages.apple.com/1527/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MA368_AV2?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Om den gör det så tryck snabbt och upprepade gånger in den lilla knappen på baksidan av sensorn.
Skulle inte detta funka så håll in den knappen i minst 3 sekunder och testa sedan samma sak igen (trycka upprepade gånger).

I övrigt går det inte att byta batteri i en sådan sensor.
Går det inte att lösa så be att få den utbytt.

Senast redigerat 2011-05-15 14:47

My bad, av någon anledning fick jag för mig att det gick...

• Medlem
  • Eslöv
  • 2011-05-19 01:01

Jag skulle först vilja tacka er alla för hjälpen. Jag blev tipsad om att problemet ligger på sensorn (den man lägger in i skon). Eftersom jag har den senaste generationen av Nano så är man tvungen att köpa den senaste versionen av sensorn, min var köpt på Stadium där de tydligen har äldre versioner. Köpte idag en ny sensor från Apple (senaste versionen) och min ipod hittade den direkt. Nu är det löst och jag kan äntligen njuta av den till 100%

1
Bevaka tråden