Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att ansluta trådlöst till AE

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt hemmanätverk utgörs av en Airport Extreme (AE), en iMac, en skrivare och en iPod Touch.

Allt funkade som det skulle fram till och med förra tisdags kväll. På onsdag morgon kunde jag inte längre ansluta till min Airport Extreme (AE) med min iPod Touch(har skett automatiskt så fort jag slagit igång wi-fi'n på iPod'en. Lösenordet är lagrat). Jag har kollat lösenordet o det är det samma i såväl touch'en som på AE'n. Jag har testat att rensa cache o historik på touchen utan resultat.

Jag har varit utomlands en runda sedan dess o där kunnat ansluta till det nätverk som fanns tillgängligt på hotellet liksom till The Cloud på Arlanda o SJ's på tåget så det kan inte vara ett hårdvarufel på min Touch.

Det enda som händer när jag försöker ansluta till mitt egna trådlösa nätverk är att jag får en fråga om lösenordet. När jag matat in detta dyker frågan upp igen...

Min iMac är ansluten med kabel till AE'n, Skrivaren är ansluten via Wi-fi o den funkade som den skulle i onsdags. Jag kan ansluta till internet med datorn o jag kan som sagt skriva ut via det trådlösa.

Vad 17 är detta o varför kom det nu?

Senast redigerat 2011-05-16 22:51
Ursprungligen av Snabeldrake:

Jag har en iPod Touch G2 m iOS 4.2.1...O jag har inte gjort nån uppdatering mellan tisdan o onsdan

***
Edit: Problemet är löst. Av någon anledning, fattar inte hur det funkat innan, skiljde sig lösenordet i iPod'en med EN bokstav från lösenordet i Keychain

Senast redigerat 2011-05-17 10:45
1
Bevaka tråden