Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela internet via Bluetooth mellan 3GS och iPad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt dela internet med andra enheter, men min Iphone hittar aldrig andra enheter via Bluetooth. Provade igen för en stund sen på tåget och min Ipad hittade andra enheter men kunde inte se min Iphone. Min Iphon hittade ingen annan enhet, den bara sökte som vanligt utan resultat. Vad kan detta bero på? Telefonen är uppdaterad med senaste programvaran, och blåtandssymbolen syns som den ska på skärmen.

Du kan tyvärr inte dela internet mellan iPhone och iPad. (eller tolkar jag dig fel?)

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

• Medlem
  • Södertälje
  • 2011-05-18 09:31

Vet inte vad du menar med andra enheter men jag kan dela internet från min iPhone 3GS till min iMac och iPad.
Innan uppgraderingen till rel 4.2 fungerade det inte att dela till min iPad men efter uppgradering så fungerar det
helt ok (får ibland slå av och på blåtand på iPad en extra gång innan det fungerar).
En kanske dum fråga men du har väl slagit på internetdelning på din iPhone.

Varför med Blåtand? Du kan ju dela via Wifi? Eller det kanske bara är 4'an?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför med Blåtand? Du kan ju dela via Wifi? Eller det kanske bara är 4'an?

bara med 4:an eller en jailbreakad 3G/3GS.

Ursprungligen av keptang:

bara med 4:an eller en jailbreakad 3G/3GS.

Tur att jag har dig, så du kan rätta mina fel <3 hehe

Tack för svar! Mitt problem är att mitt Bluetooth aldrig ser andra enheter, liksom den aldrig blir synlig för andra enheter. Ja, jag har aktiverat internetdelning. Är telefonen defekt? Eller finns det någon inställning som jag har missat? Känner någon igen problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-18 22:39

Lider av samma problem. Lyckades dela en gång (!) sen borta. Menyn med Internetdelning försvinner hela tiden. Har 4:an och iOS 4.3.3 och tänkte att nu löser det sig, men nä. Hur gör man om man vill dela wifi? Skall inte Internetdelning vara synlig i inställningar?

1
Bevaka tråden