Hej!
Jag har en Airport Express (inköpt i december -10) som jag nu (jag vet, varför inte innan?) tänkte börja använda.
Det jag har är följande:
Router: D-Link DIR-635
Range Extender: D-Link DAP-1360
Airport Express (inköpt december 2010 med firmware 7.5.2).
Macbook Pro (version 10.6.7) (early 2011), iPhone 4 (4.3.3) samt iPad 2 (4.3.3).
Problemet är att Airport Expressen tappar kontakten med datorn efter ca 2-3 minuter, sedan så försvinner den helt. Airport Expressen hittas inte av min iPhone eller iPad (inte ens efter återställning) och datorn hittar den inte heller efter ca 2-3 minuter (när jag ställt in den).
Routern är kopplad till mitt ADSL bredband från Bredbandsbolaget. På vinden sitter min Range Extender som förlänger mitt trådlösa nätverk. Jag försöker koppla min Airport Express (trådlöst, ej med sladd) till denna Range Extendern då routern är för långt bort för att Airport Expressen ska hitta Routern.
Det jag vill kunna göra är att styra musiken (via Airfoil) från min Mac till ett par externa högtalare samt kunna koppla min iPhone och iPad 2 till Airport Expressen så jag kan spela musik från dessa också.
Airporten lyser grönt, men hittas varken av min dator (Airport), iPad 2 eller iPhone 4. Inte heller Airport verktyget hittar min Airport Express, trots att den lyser grönt.
Jag har testat att återsälla Airport Expressen genom att hålla inne Reset knappen medan den är strömlös och sedan sätter i den i kontakten tills den blinkar gult snabbt.
Om jag drar ut strömmen till Airport Expressen så syns den i Airporten på datorn (dock ej iPad 2 och iPhone 4) och Airfoil, men den försvinner som sagt efter 2-3 minuter (samt tappar kontakten korta stunder under dessa 2-3 minuter).
Vad kan vara fel?