Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMB-problem AT2+XBMC

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har problem att lägga till media i XBMC på min jailbreakade AT2.

Mac OS: Har via Systeminställningar>>Delning>>Fildelning valt mappen Videos som jag vill dela ut.

XBMC:
Add videos>>Browse>>Add network location...>>
Server name: 10.0.1.2 (mitt IP)
Shared folder Users/oliverwide/Videos
Username: at2 (skapad användare på min Mac för detta ändamål)
Password: at2

Varför fungerar inte detta? Har jag missat ngt? Säg inte att jag skall Googla eller söka i forumet. Jag har gjort detta i flera timmar nu utan att bli något klokare.

/Oliver

På shared folder ska du väl bara ange namnet på "sharet", inte sökvägen dit?

Ursprungligen av keptang:

På shared folder ska du väl bara ange namnet på "sharet", inte sökvägen dit?

Det kanske stämmer (??) men det fungerar ändå inte. Error. Operation not permitted. Kan någon bekräfta att det är så man skall skriva under Shared folder? Då blir sökvägen dit smb://10.0.1.2/Videos - stämmer det?

Vad hittar du om du kör browse? Vad heter utdelningen? Börja med att ta reda på vad den heter.

Ursprungligen av keptang:

Vad hittar du om du kör browse? Vad heter utdelningen? Börja med att ta reda på vad den heter.

Om jag går på Browse>>Windows network (SMB) så står det och tuggar ett tag och sedan kommer det upp "Error 2: share not available".

Vad menar du med "vad heter utdelningen"?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-20 11:27

Då verkar det som att utdelningen inte funkar, inte konstigt att ATVn inte hittar den.
Hur har du gjort för att dela ut den, vilka rättigheter gäller?

Ursprungligen av kenjon:

Då verkar det som att utdelningen inte funkar, inte konstigt att ATVn inte hittar den.
Hur har du gjort för att dela ut den, vilka rättigheter gäller?

Nu gick det! Jag avmarkerade "Dela filer och och mappar med AFP".

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-20 14:29

Det kan vara så att ATV provar med det först, och det gillar inte XBMC. När du nu bara har SMB så går det bättre

1
Bevaka tråden