Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reparera MPEG4- och MOV-filer?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som har tips på hur man kan reparera trasiga MPEG4- och MOV-filer? Finns det något program som jag kan använda? Om jag testar att spela upp ett filmklipp i t.ex. QuickTime blir det grön bild.

Tacksam för svar!

Testa öppna filerna med VLC, den brukar känna av korrupta filer och man får då valet att reparera.

Varken bild eller ljud fungerar i VLC. Filmerna har en storlek på 100 MB per styck, men jag får inget liv i dem.

Bifogar en skärmdump på resultatet: http://imageshack.us/photo/my-images/801/bild2ff.png/

Ursprungligen av puttmannen:

Bifogar en skärmdump på resultatet:

Den skärmdumpen fungerar tyvärr inte.

Klicka dig in på länken i stället: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Fungerar andra mp4'or? Annars kan du testa att ladda ner perian: Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

Detta kanske kan hjälpa:
A broken mp4 file? Will not play

MVH
Andreas

Jodå, andra filmer i format mpeg4 och mov fungerar utan problem.

Jag har aldrig lyckats reparera skadade videofiler. Någonsin. Det är nog kört...om man inte skickar filerna till det där norska företaget som tar ett par hundra tusen för att fixa/decryptera filer och diskar.
Just när det gäller mpeg-filer - GOP - så är det så fruktansvärt komplex matematik i koden och bara några få riktiga bilder varje sekund - att det nog är ogörligt att fixa. Det är min gissning. Det är kört.

1
Bevaka tråden