Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Nano kräver återställning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-05-27 10:05

Hejsan!

Min iPod Nano, fjärde generationen har börjat bete sig märkligt. Om jag anluter till datorn och lägger över musik så händer det nästan alltid att min iPod inte hittar någon musik när jag kopplat ur den och slagit på den. Ansluter jag sedan igen till datorn så vill den att jag ska återställa iPoden.

Någon som varit med om något liknande?

Efter att jag återställt ipod, kan jag fylla den och den fungerar fint.

Min första tanke: fuktskada!

• Medlem
  • Linköping
  • 2011-05-27 11:05

Skulle iofs, kunna försöka synka den med annat program än itunes för att se om samma sak sker :).

• Medlem
  • Linköping
  • 2011-05-27 10:45

Hhm ok. Jag kan dock inte minnas att den har fått någon fukt av betydelse på sig, men det kan ju hända att så skett. Den ser dock ut att vara vid gott skick, och när den fungerar så beter den sig inte det minsta konstigt. När jag tänker efter har en kompis liknande problem, men inte lika ofta. Han sa att han trodde det berodde på något med synkronisering.

En återställning gör just vad den heter, återställer till fabrik inställningar, alltså som du fick den när du köpte den. Så där är det nog inget fel, fukt kan skada på många sätt, behöver inte just vara vatten som runnit in, ånga eller allmänt fuktig omgivning. Vet inte riktigt vad du kan göra, testa om du kan få rent kabeluttaget till synk kabeln, kan vara mycket skit där?

Sen får någon annan komma med tips för jag har inga mer =( tyvärr

Good Luck !

PS. Vattenskador kan hända alla DS.

1
Bevaka tråden