Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak för Atv2 4.2.2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade tidigare jailbreak för 4.3 om jag minns rätt och körde PLex och provade lite XBMC. Det funkade helt okej. Nu är det borta av anledningar jag inte kommer ihåg och har nu senaste version 4.2.2. Har sökt lite på google men hittar inga bra svar till en amatör som jag är. Finns det några bra jailbreak för senaste versionen?
Tidigare använde jag greenposion RC6_1 vilket jag testat igen men det vill inte fungera. Har provat flera gånger och inget händer med min Atv.

Jag flashade min fars ATV2 i veckan och det var som sagt trögt. Körde på Seas0npass och den var uppdaterad med 4.2.2 (4.3). Hade problem, testade flera gånger och det ville inte gå. Kom så långt som till att man skulle hålla inne play och meny i 7sek. Det gick inte, trodde det var kört. Men testade sen att satta i strömsladden, och när den sa att den upptäckt den i DFU, då drog jag ut strömmen igen. Och fick kanske ett felmeddelande, men det funkade iaf. Seas0npass blev installerat. Sen följde jag denna guide i terminalen SiNfuL iPhone och fick XBMC installerat.

Jag bara tillägger att du gör ju så klart detta på egen risk.. Men vad kan hända?

Lycka till

Man tackar, har också fastnat på den biten med Seasonpass. Ska prova din variant.

Hur gick det efter mitt tips?

Hej ursäkta att jag inte svarat tidigare. Det gick tyvärr inte men jag prövar lite då & då. Funderar om usb-sladden inte var helt optimal, men den funkade tidigare när jag jailbreakade.

knas fan jag får inte heller någonting till att fungera .. kommer också till stället där jag ska klicka på meny och play , ingenting händer förrän jag stoppar i strömsladden , när jag gjort det och låter den vara så "lyckas" den med vad jag tror den egentligen ska "misslyckas" med ... sen när jag går in i itunes och ska klicka option och sen restore så ska jag ju välja en fil där ... men nada händer efter allt är klart ... dont get it asså ... ska det vara så jävla svårt ? :S otroligt ...

fick det till att fungera på något vänster ...

1
Bevaka tråden