Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka program följer med Mac G5?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-30 09:32

Hej,jag undrar om G5 skeppas med brännarprogram, DVD-spelare och annat nyttigt?
Har Ni någon koll på vad som följer med?

PS.Mitt Logic Platinum 6 kom på posten idag så nu känns det extra jobbigt att vänta på dubbelproppen!!
Jag får väl läsa manualen (ca 1200 sidor) så länge,hehe.

Ha en fin helg/David

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-30 09:42

Mac OS X har ett inbyggt brännarprogram och DVD-spelare. Om datorn har DVD-brännare följer även iDVD med datorn.

Om man inte är nöjd med det inbyggda CD-brännarprogrammet, kan man ladda ner Toast

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 11:00

Tack för hjälpen.
Är Toast ett populärt brännarprogram för er (snart oss) Macanvändare?Är det bra?
Jag såg inget pris,betyder det att det är gratis?
Tack igen

Toast är inte gratis. Men det är väldigt bra! Kanske inte det lättaste programmet att använda, men det har många funktioner!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-30 12:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Kanske inte det lättaste programmet att använda, men det har många funktioner!

Har man någon gång försökt bränna skivor med Nero burning rom eller Easy CD creator på en windowsburk, så inser man att Toast är föredömligt okomplicerat i jämförelsen.
Lär man sig bara vad de olika formaten används till så är det inga större problem.

Jag tycker det är mycket märkligt att Easy CD creator inte fungerar eller liknar Toast på något enda sätt. Det är ju Roxio som gör dem bägge två. :/

Senast redigerat 2003-08-30 14:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-30 12:25

Toast Titanium kostar pengar, men är inte Toast Lite, som jag länkade till, gratis?
Fast i Toast Lite finns inte alla funktioner.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-08-30 12:54

Den Toast du länkade till är en uppdaterare. Tror inte att Lite går att ladda ner alls tyvärr, utan finns bara som bundlad med brännare. Har varit igång förut att hitta den...

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-30 13:53

Tycker faktiskt att man ska köpa Toast Titanium nu när 6an har kommit ut. Väldigt bra program

• Medlem
  • 2003-08-30 21:22

Glöm inte att du kan bränna skivor i findern (discburner) stoppa in en tom skiva i brännaren och den kommer att monteras på skrivbordet.. sedan är det bara att dra och droppa...

Annars är missing media burner ett mycket bra gratisalternativ..

Det talas så mycket om Toast. Men vad är det som är bra med det. Som är bättre än den inbyggda möjligheten?

Citat:

Skrevs ursprungligen av starten
Det talas så mycket om Toast. Men vad är det som är bra med det. Som är bättre än den inbyggda möjligheten?

Det mesta:
http://www.roxio.com/en/products/toast/features.jhtml

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 23:40

Välkommen till 99mac och till macvärlden Dalachriser.
Kan garantera dig att du kommer att ha mycket nöje med din nya dator. Se till att ladda ned uppdateringen till Logic Platinum 6.2.1. Den innehåller optimeringar för Power Mac G5 och mycket mer.

1
Bevaka tråden