Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig stil Apple Sverige

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På hemsidan så står det att företag kan få hjälp med att hitta lösningar för sina behov. Jag har mailat till smb@euro.apple.com den 31/7 om ett konkret exempel för butik men väntar fortfarande på svar. Att supporten är under all kritik är en sak men detta? Total nonchalans av intresserad kund, man häpnar!

Så här får du ju bara inte gå till, om inte Apple Sverige orkar bemöda sig att ta hand om intresserade småföretagare hur tror dom då att dom skall uttöka antalet Macanvändare? Genom att företag typ Folksam/Volvo/LME vaknar mitt i natten och bestämmer sig för att kasta ut Windows och byta till Mac?

En Switcher

Senast redigerat 2003-08-30 14:49
  • Oregistrerad
  • 2003-08-30 10:27

Håller med. Apple har mycket att lära när det gäller möte med kund. Ibland agerar dom som om det inte fanns konkurrenter på pc-sidan, tyvärr. Man får hoppas dom skärper sig, men Apple har ingen konkurrens inom sitt område (Mac och Mac OS) vilket kan förklara beteendet..

Tror det handlar om bristande rutiner tillsammans med för lite folk. Om person A som brukar sköta om ditten är på semester eller sjuk så är det inte självklart att person B går in och fixar oklara saker utan han fortsätter glatt med datten, som han alltid gjort.

Hursomhelst, självklart ingen bra situation.

Hej!

Måste tyvärr säga att det är direkt jobbigt att ha kontakt med Apple. Anmälde min dator trasig en dag efter att garantin gått ut. Tror ni Apple var vänliga och såg förbi detta (Datorn gick ju trots allt sönder under garantiperioden)?

Nädå, Ingen garanti här inte...

1
Bevaka tråden