Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DDR Minne

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån skillnad på ddr pc2700 minne till pc och mac(jag har en 1,25 g4)

Normalt sett inte, men minnen som säljs i mac-butiker funkar till 100% till just din mac.

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 10:48

Skall det inte vara...

(skall betyder att vissa minnen är lite dåliga ibland och inte uppfyller specen fullt - men det drabbar ju så väl peze som mac om de har busshastighet som kräver det minnet. Tror det är ovanligare numera (PC66/PC100/PC133 var det ett jävla fusk med))

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-30 10:52

Det är samma. Välj helst ett bättre märke typ Samsung, Kingston (inte ValueRAM serien), Micron.

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 12:26

På pc så kan man via bios ställa in vilka inställningar som ska gälla för minnet och dessa kan helt klart ge bättre prestanda.

Jag körde corsair TwinX series på min pc burk och de är helt fenomenala med låg CAS latency. Dessutom kommer de i matchade par och är framtagna speciellt för dual funktionen (som G5an har).

Nu till frågan. Har G5an autosense på minnen så att om man stoppar i ett kvalitetsminne med CAS2 så kommer macen att känna det och köra dem som det är tänkt? Annars är det ju värdlöst att lägga pengar på sådana minnen.

De är skillnad på PC3200 och PC3200 ska ni veta. Utan tvekan.

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 17:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Har G5an autosense på minnen så att om man stoppar i ett kvalitetsminne med CAS2 så kommer macen att känna det och köra dem som det är tänkt? Annars är det ju värdlöst att lägga pengar på sådana minnen.

De är skillnad på PC3200 och PC3200 ska ni veta. Utan tvekan.

Tidigare had det varit autosense på om minnen varit likadana, så jag antar det nu oxå...

Är skillnaden annan än CL2, CL3 etc???

1
Bevaka tråden