Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPad 3 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det som förvånar mig är att inte fler "vet" att det blir TeslaTouch (eller vad dom nu kallar det). Har jag plötsligt den sanna källan? Som inte ens Gruber har? Hallelujah!

Ursprungligen av Zimmerman:

Det som förvånar mig är att inte fler "vet" att det blir TeslaTouch (eller vad dom nu kallar det). Har jag plötsligt den sanna källan? Som inte ens Gruber har? Hallelujah!

kanske för att Apple gjort det övertydligt om att det blir Retina Display ... folk ser inte träden för skogen .. om nu så är fallet dvs..

och hur skulle dom .. enligt den info som finns så syns inte TeslaTouch tekniken ens om man tittar på tekniken uppförstorad eftersom den ligger ihop med den "vanliga" Touch tekniken ...

så när väll Apple väljer att lansera det så kommer ingen märka av det innan Apple berättar om det ... ungefär som med iPhone 4 antenen som ingen fatta .. jag fata inte heller att det var en tre delad anten utan undra också varför Apple hade gjort en sådan konstig design miss ... vilket visa sig att så var ju inte fallet ..

Ursprungligen av gotfredsen:

kanske för att Apple gjort det övertydligt om att det blir Retina Display ... folk ser inte träden för skogen .. om nu så är fallet dvs..

och hur skulle dom .. enligt den info som finns så syns inte TeslaTouch tekniken ens om man tittar på tekniken uppförstorad eftersom den ligger ihop med den "vanliga" Touch tekniken ...

Hmm... Vad är det som gäller nu? Förut sade du att man inte kan se det med det nakna ögat, nu kan man inte heller se det uppförstorat...? Vilket gäller?

Ursprungligen av Capeman:

Hmm... Vad är det som gäller nu? Förut sade du att man inte kan se det med det nakna ögat, nu kan man inte heller se det uppförstorat...? Vilket gäller?

det jag menade med att man inte kan se det med det nakna ögat VAR att man inte kan se det alls för att teslatouch teknik ligger ihop med denvanlgia touch tekniken ... som jag skrivit flera gånger innan ... det är just därför jag vågar tro ... annars hade jag inte det ..

glöm inte av vad du sa om dom där pengarna nu Capeman

Is Senseg the touch secret of Apple's new iPad? | Technology | guardian.co.uk

Ursprungligen av gotfredsen:

glöm inte av vad du sa om dom där pengarna nu Capeman

Is Senseg the touch secret of Apple's new iPad? | Technology | guardian.co.uk

Nej, jag har inte glömt! Ska vi snacka TeslaTouch nu, gottfredsen?

Synd att du inte var säker nog på att sätta mot mitt lilla bet. 10 000,- hade varit sjysst att ha nu när det kommit en ny iPad.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, jag har inte glömt! Ska vi snacka TeslaTouch nu, gottfredsen? ;)Synd att du inte var säker nog på att sätta mot mitt lilla bet. 10 000,- hade varit sjysst att ha nu när det kommit en ny iPad.

hehe ... a .. nä jag är inte besviken .. som jag skrev förut .... men NÄR det kommer jösses .. men men som jag också skrev så blir det ändå en "new iPad" eftersom jag behöver det för 2x grafiken . TeslaTouch hade varit en nice bonus .. mkt nice

Nej, inte kan man se TeslaTouch-tekniken. Det är strålningsteknik - lika lite som man kan se katodstråleröret i tjockteve eller nätet i en LCD...eller tekniken som ger touch.

Vi får se. Rykteskvarnarna har börjat mala på rejält om det här nu under eftermiddagen, så det kanske ändå ligger något i det... Men så länge det inte blir mer substantiellt än så här (mest snack om vad "touch" betyder i Apples inbjudan i förhållande till ett finskt företag) så väljer jag skepticism. Om inte annat för att få bli lite extra "mesmerized" under eventet.

  • Medlem
  • 2012-03-07 13:29

Och i kväll kommer trollen återigen att inta 99mac för en kväll och spy sin galla och besvikelse över att nya iPad inte fick 12GB RAM, en 40"-skärm och att den borde vara minst 3000:- billigare.

Ursprungligen av Dalle:

Och i kväll kommer trollen återigen att inta 99mac för en kväll och spy sin galla och besvikelse över att nya iPad inte fick 12GB RAM, en 40"-skärm och att den borde vara minst 3000:- billigare.

något säger mig att om iPaden kommer få TeslaTouch så kommer alla de hålla mun ...

Ursprungligen av gotfredsen:

något säger mig att om iPaden kommer få TeslaTouch så kommer alla de hålla mun ...

Nejdå, då kommer de att klaga över att det blev en dualcore-CPU istället för en quadcore-CPU, att det inte blev någon 128 GB-version, att det inte kom någon slags 7"-variant, att inte Siri kom på svenska etc etc... Vänta och se, erfarenheten som f d moderator talar den här gången.

Nejdå...TeslaTouch är bara en täckmantel för att dölja andra enorma brister och hålla priset uppe.

Ursprungligen av gotfredsen:

något säger mig att om iPaden kommer få TeslaTouch så kommer alla de hålla mun ...

Eftersom jag inte har några som helst planer på att köpa en iPad så blir jag varken besviken eller kåt oavsett vad som kommer ikväll. För mig handlar det bara om teknikintresse i detta fall - och en examen för min källa kan man säga :-). Är han the real thing?

Jag har hört från en säker källa att den har färgradio.

jag känner hur min "Saida" status ökar ..

för att inte tala om ha begäret ...

  • Medlem
  • 2012-03-07 14:17
Ursprungligen av gotfredsen:

jag känner hur min "Saida" status ökar ..

för att inte tala om ha begäret ...

Någonting säger mig att din kväll kommer sluta i enorm besvikelse...

Ursprungligen av Dalle:

Någonting säger mig att din kväll kommer sluta i enorm besvikelse...

who knows .. som jag skrev .. ja blir INTe besviken om denna iPad inte har TeslaTouch ...

om Apple inte lanserar TeslaTouch i denna iPad så är köp begäret att jag väntar tills den lanseras i Sverige men jag köper den ändå som sagt .. behöver ändå den pga Retina ..

men om den har TeslaTouch ... då väntar jag inte tills den kommer till Sverige .. om jag säger så ...

TeslaTouch måste ju ändå dra en hel del batteri...kan man ju tro...borde vara så. Hur mycket kan dom egentligen göra med batterierna i dagens tech? Jag tror att man måste komma fram med nya batterier - helt ny batteriteknik - för att minitech/mobiletech ska kunna lyfta ordentligt.

Jag älskar de här skälvande timmarna innan lansering när alla (jag med) är som galna på rykten. Samtidigt är det cool att the great minds of Apple (och andra) sitter och ritar på prylar som ska knock-outa oss om ett-två, kanske tre år. De sitter och hittar på framtiden medan vi går loss på det som kommer idag. Det är roligt att tänka på, tycker jag!

Ni som skriver "behöver" menar väl "vill ha"? Handen på hjärtat :-). "Behöver".

Ursprungligen av Zimmerman:

Ni som skriver "behöver" menar väl "vill ha"? Handen på hjärtat :-). "Behöver".

nä jag är iOS utvecklare så jag behöver Retina Ipaden för att uppdatera befintliga appar med 2x grafik

OK. Då fattar jag. Ni måste ju alltid ha senaste grejerna så klart. Logiskt.
(jag önskar ju att jag var utvecklare ibland, hehehe)

Ursprungligen av gotfredsen:

nä jag är iOS utvecklare så jag behöver Retina Ipaden för att uppdatera befintliga appar med 2x grafik

TeslaTouch vill man ju som utvecklare vara tidig med så det är klart att man då vill ha den omgående ..

  • Medlem
  • 2012-03-07 14:45
Ursprungligen av gotfredsen:

TeslaTouch vill man ju som utvecklare vara tidig med så det är klart att man då vill ha den omgående ..

Hehe... Du gick verkligen igång på det där;) Nåja.. Inte många timmar kvar nu, trist bara att sambon inte låter mig missa danskursen ikväll:'(

Ursprungligen av Spata:

Hehe... Du gick verkligen igång på det där;) Nåja.. Inte många timmar kvar nu, trist bara att sambon inte låter mig missa danskursen ikväll:'(

det var inte för inte jag hade en bulvan som köpte en iPad 1 i USA på lanseringsdagen ... ca 24 timmar senare via FedEx hade jag iPaden inkoplad till min Mac Pro i utvecklarläge med Xcode i full gång ..

och så var nyheten på macrumors.com

iPad 3 to Include Haptic Display Technology to Provide On-Screen Textures? - Mac Rumors

shit detta blir en dyr månad ..

Ursprungligen av gotfredsen:

och så var nyheten på macrumors.com

iPad 3 to Include Haptic Display Technology to Provide On-Screen Textures? - Mac Rumors

shit detta blir en dyr månad ..

Jag säger inte att ryktet är falskt, men att det kommer på MacRumors gör varken till eller från för dess trovärdighet så länge de inte har något eget att komma med.

*Alla* sajter rapporterar om detta just nu, men det är främst rapporterna från The Guardian och Pocket-lint som är egna källor.

Bevaka tråden