Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Skype!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-03 08:56

En vacker dag (i tisdags) så ville min Skype sluta fungera. Det ser ut enligt bilden nedan.

Jag har startat om, installerat om (två gånger) osv men får det inta att fungera.. Jag googlade lite och fann att man kunde testa att ta bort filen shared.xml, men inte heller det hjälpte..

Någon som har något tips? Jag klarar mig inte utan Skype!

Vi har en admin här på jobbet som låst möjligheten att ändra i programmappen osv, men jag har kört Skype utanför programmappen i flera år utan problem (vilket han heller inte haft något emot). Vår admin-kille förstår heller inte varför det helt plötsligt inte fungerar (så det är inget han har mixtrat med).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-06-03 10:08

Jag gissar att du försökt med att ladda ner en ny version av Skype?
Om inte det fungerar kan du ju prova med att ta bort programmets inställningsfiler. Du måste ju ställa in dina inställningar igen, men jag gissar på att det är värt det? Inga kontakter bör ju försvinna.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-03 10:33

Ja, jag har testat det.
De program som vår admin installerar installeras centralt och han har (sedan långt tillbaks) installerat Skype hos oss alla - men en äldre version (som han också envisas med att inte uppdatera av någon anledning). Den gick från början att starta även fast min Skype som låg utanför programmappen inte gjorde det. Nu strejkar dock även den. Jag får ett felmeddelande om att jag skall kolla mina nätverksinställningar.. Admin-killen har därför (precis nyss) testat att ta bort de gamla inställningsfilerna och installerat om programmet på nytt - men felet kvarstår.. Känns dock som han inte fick bort allt eftersom mitt användarnamn fortfarande låg kvar förvalt.. exakt vilka filer är det man bör rensa? Vi fick dock upp rutan om att man skall acceptera villkoren osv som man endast får upp första gången man startat upp Skype.

Den Skype jag har haft utanför programmappen har jag installerat om helt - med en ny-nerladdad installationsfil.

Övriga som jobbar här har inte det här problemet - bara jag.. så det kan ju inte ha med att göra att det är en gammal version eller så.. hm hm..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-07 15:42

Aha :-/

1
Bevaka tråden