Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se filmer på iPad 2, hur gör man?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Containern har nog inget med det att göra, snarare hur applikationerna är skrivna. Det är möjligt att inte tredjepartsprogram får använda sig av de API:er som möjliggör hårdvaruacceleration. Det stod om det i någon VLC dokumentation.

• Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-30 19:42

Jag har sagt det förut men jag säger det igen:

Jag använder AVPlayerHD från Appstore. Superb app, ingen konvertering, skickar över filmerna från datorn trådlöst till plattan och sen är man good to go! Det går snabbt, är enkelt och fungerar klanderfritt!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-31 19:38

Installerade VLC till Paddan, överförde en fil 720p mkv, vlc krympte filen till ca 350 meg, när jag ska spela upp filmen i Paddan så säger den '' Warning, Your Ipad is probably to slow to play this movie correctly'' Klickar jag på play anyway så spelar den upp filmen men den hackar sönder. Hur kan en film på ca 350 meg inte klaras av att spelas upp på Ipad 2?

Ursprungligen av Hoya:

Installerade VLC till Paddan, överförde en fil 720p mkv, vlc krympte filen till ca 350 meg, när jag ska spela upp filmen i Paddan så säger den '' Warning, Your Ipad is probably to slow to play this movie correctly'' Klickar jag på play anyway så spelar den upp filmen men den hackar sönder. Hur kan en film på ca 350 meg inte klaras av att spelas upp på Ipad 2?

Det är nog VLC som inte är optimerat, då andra i den här tråden spelar upp 720P i andra appar utan problem. T.ex. Buzz Player HD.

Ursprungligen av Hoya:

Ingen hårdvaruacceleration.

Ursprungligen av Hoya:

Installerade VLC till Paddan, överförde en fil 720p mkv...

Gör om, gör rätt.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-11-08 21:29
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Gör om, gör rätt.

Installerade ett alldeles underbart program vid namn iflicks igår, väldigt smidigt program. Har aldrig varit lättare att överföra filmer till diverse Apple produkter..

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-08 22:18
Ursprungligen av Hoya:

Installerade ett alldeles underbart program vid namn iflicks igår, väldigt smidigt program. Har aldrig varit lättare att överföra filmer till diverse Apple produkter..

Word.

Ursprungligen av Hoya:

Se där! Det var ju precis det jag menade!

Bevaka tråden