Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad helt plötsligt usel standbytid?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-06-06 12:04

Helt plötsligt så har min iPad fått fruktansvärt dåligt standbytid, från att ha kunnat ligga en vecka på standby så har tiden sjunkit till ett dygn. Jag har inga applikationer i bakgrunden, ingen push aktiverat och har inte heller installerat nåt program, eller uppdaterat ipaden utan detta kom helt plötsligt.

Med standby så menar jag att den ligger orörd, wifi avslaget och inga program aktiva.

Återställ i iTunes med backup, hjälper inte det, återställ utan att lägga tillbaka backupen efter återställning i iTunes.

• Medlem
  • Östersund
  • 2011-06-06 14:09

redan provat, ingen skillnad tyvärr

Så du har återställt den som en ren och fin iPad utan att lägga tillbaka information från din backup?

Om inte det hjälpte så får du lämna in den för reparation.

• Medlem
  • Östersund
  • 2011-06-09 13:44

Svar ja! Men det löste sig, stängde av exchangekalendern så funkar allt. Verkar vara nån form av bugg.

• Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-06-10 00:22
Ursprungligen av An3Azz:

Svar ja! Men det löste sig, stängde av exchangekalendern så funkar allt. Verkar vara nån form av bugg.

Hur stänger jag av den? Har nämligen samma problem.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-10 08:44

Man kan ju inte behöva stänga av någon Exchange-koppling för att kunna ha en ur batteriets aspekt fungerande iPad. Jag har två Exchange-konton konfigurerade och upplever inga som helst problem med batteriet.

Och jag kör MobileMe med push, Gmail med push och Exchange. Har inga som helst problem. Måste vara något som är fel på just det kontot.

Eller så är det helt enkelt en bugg i IOS, vilket gör att det behöver inte vara något fel på någons konto men det råkar vara ett antal samverkande omständigheter som gör att ett fåtal får problem med något som fungerar utmärkt för de flesta.

1
Bevaka tråden