Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inga e-post om att det svarats i trådar där jag är aktiv.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 15:29

Sedan 99mac fick sin stora ansiktslyftning så får jag inte längre några e-post om att det svarats på trådar där jag är aktiv. I inställningarna "Förinställt bevakningsläge för diskussioner:" har jag valt "Direkta meddelanden på e-post". Jag har också på alla andra ställen där man kan välja det valt att tillåta e-post.

Måste man aktivt välja att bevaka diskussioner eller ska man göra något annat för att få e-posten?

Jag har tittat runt lite och försökt hitta svar på denna fråga, men de feedbacktrådar som finns verkar inte beröra detta. Kan väl tillägga att detta är en korspostning då jag ställt frågan lite OT i feedbacktråden gällande "Gilla-knappen" utan att få svar för någon månad sedan.

Ursprungligen av andas:

...har jag valt "Direkta meddelanden på e-post"...

Prova att ändra den inställningen till något annat, och spara. Ändra sedan tillbaka den, och spara.
Det är det enda tips jag kan komma på, eftersom det fungerar för alla(?) andra.

Ett par andra teorier:
Att mejlen går till en annan adress - någon gammal adress kanske?
Eller att mejlen fastnar i ett spamfilter i din mailserver.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-06-06 21:11

Det var det sista som gällde. Av någon anledning har spamfiltret börjat fånga upp mailen. Eftersom jag alltid använder Mail för att kolla min Gmail så har jag helt missat det. Rookie mistake :">

1
Bevaka tråden