Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone 4 laddar bara till 94%

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade inget när jag sökte på problem med laddning av iPhone 4 så jag startar en ny tråd..
Satte min iPhone 4 på laddning igår kväll som vanligt för att laddas över natten. När jag vaknade i morse så laddade den fortfarande (grönt batteri på hemskärmen och "blixten" uppe i menyn.. Dock så stannar den på 94%..

Har startat om mobilen flera gånger och testat en annan sladd (använder enbart Apple original) men den laddar inte mer än 94%. Batteriet blir normal-varmt under laddning men svalnar vid 94% och stannar där. Mobilen är köpt på release-dagen och detta är första ggn ngt är konstigt med den.. Den har aldrig varit i närheten av fukt el. dyl..

Någon annan som har eller har haft liknande problem? Känns surt att behöva lämn in den på garantin och vara helt utan mobil till den är lagad eftersom jag inte kan stoppa SIM-kortet i ngn annan mobil pga strl..

// Pain

1) Återställ i iTunes och lägg tillbaka backup.

Hjälper inte #1.

2) Återställ i iTunes utan att lägga tillbaka backup.

Hjälper inte #2, lämna in den.

Får se om det hjälper (segt att behöva fixa allt från scratch bara om alt. # 1 inte fungerar -_-)

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-11 16:47

Eller lev med att den visar 94 %. Spelar det någon roll?

Eller låt den gå tills den dör, ladda den sen till max.

Den kan ju ha kommit lite off vad som är "ändlägena" på laddning/urladdning.

Precis som Goflorp säger så kan litiumbatterierna som sitter i moderna datorer, mobiler etc. börja visa fel på laddningen. Det handlar då alltså inte om att batteriet i sig blivit dåligt, utan om att den laddning som mätaren visar inte stämmer med verkligheten. Ger man batteriet en genomkörare från fullt till "noll" så börjar den känna av rätt igen. Värt att åtminstone prova i såna här lägen!

Jo ska göra det.. Låter den dö helt och sedan ladda igen.. Eller ska jag köra från 20% med "Battery Doctor"..?

Senast redigerat 2011-06-11 20:54

Viktigaste är att du laddar ur den tills den självdör. Sedan ladda den länge, låt den ligga över natten.

Någon?

Vad spelar "battery doctor " för roll då? Vad tror du det gör för "magic" med batteriet.
Dra ur det tills den dör, ladda fullt. Kan det bli enklare.

Var det jag misstänkte.. Aldrig trott på de där batteri-apparna riktigt men tänkte att jag frågar iaf

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-11 21:57
Ursprungligen av Pain Reaper:

Var det jag misstänkte.. Aldrig trott på de där batteri-apparna riktigt men tänkte att jag frågar iaf

Ett annat tips: stäng av procentvisaren. De siffrorna stämmer aldrig helt och hållet ändå. Det enda du får är asperger light av att hålla ett öga på en siffra som verkar viktig men som inte betyder ett skit i praktiken (som du har fått nu, i o m att du bryr dig).

• Medlem
  • Klippan
  • 2011-06-12 02:52

Hej!
Hade exakt samma problem. Det jag gjorde var att starta om (2 knappar nertryckts tills äpplet kom) och sedan efter det så maxade jag allt så att telefonen laddade ur sig. Laddade telefonen över natten och nu fungera det upp till 100%.

Laddade den från 7% över natten o nu fungerar den som den ska igen..

Använder mest % för att lättare se om jag har ca 40% kvar eller 20%.. batteri-indikatorn är ganska värdelös på det tycker jag så därför kör jag med %..

Sen lämnade jag detaljen att batteriet verkade tömmas fortare iom att den bara gick till 94%..

Men nu är allt som det ska igen, utöver att den allmänt börjat spåra ur och verkar tro att det är ok att återställa vissa inställningar och visa vissa "första ggn man startar mobilen"-meddelanden..

1
Bevaka tråden