Tack för alla snabba svar!
Har givetvis även frågat Apple via devcenter och till och med registrerat det som ett ärende, men inte fått något svar. 99 är helt enkelt snabbare och bättre. Lösningen kom från Okänd användare och keptang. Jag tryckte Update istället för Restore, så just nu rullar iOS5 igång på paddan.
Ett forum som 99 är givetvis ett märkligt socialt experiment, där oerhört kompetenta människor möts med alltifrån avancerade användare till idioter.
Nivån blir därför ibland väldigt hög, och ibland lägre. I vissa fall jättelåg. Skulle dock vilja ge en eloge till alla ni som ser till att detta ändå är ett högklassigt forum, där även jag som wobblar mellan idiot och erfaren användare kan få svar på mer eller mindre relevanta frågor.
Jag har dock flera kompisar som inte längre vistas på 99 för de tycker att de blivit snorkigt bemötta. Kanske ofrånkomligt, vad vet jag. Sitter själv och supportar andra användare (jo, det är sant!) och vill ibland bara skrika LÄS VAD DET STÅR I DIALOGRUTAN! Men det hjälper sällan. Jodå, jag har försökt.
Så till alla er som orkar uppbåda tid och energi att svara på dumma frågor; TACK! Ni kan verkligen se till att lösa till synes hopplösa problem.
Till alla er som inte riktigt orkar, men drar iväg en sur kommentar ändå; Låt bli.
Off topic, jag vet.