Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera iPad till iOS 5 - unknown error 3002

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Försöker uppdatera paddan till iOS5, bara för att, men misslyckas hela tiden med samma resultat. Det verkar som om själva identifieringen av paddan misslyckas, för den kommer inte längre än till att expandera ipsw-filen. Jag är registrerad utvecklare, för tillfället utan andra ambitioner än att hålla mig ajour om vad som händer iOS.
Är det någon som råkat ut för detta och har någon bra lösning vore jag tacksam för svar.

Ser att jag i farten skrev fel nummer i rubriken och verkar inte kunna ändra det. 3002 ska det vara.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Ser att jag i farten skrev fel nummer i rubriken och verkar inte kunna ändra det. 3002 ska det vara.

Om du rapporterar det, i stället för att skriva om det i tråden, så kan vi ändra rubriken lite tidigare. Nu råkade jag bara få syn på det här, och har nu justerat rubriken.

/Mod

Du måste registrera din iPad på Apple Developer .

Har gjort det sedan tidigare.

Och du har installerat iTunes 10.5 beta?

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-12 21:15

1. Regga din iPad som utvecklingsenhet - det har du redan gjort
2. Ladda hem och installera iTunes 10.5 beta
3. Gör en backup av din iPad i iTunes
4. Gör en restore och inte en uppgradering.
5. Sätt upp den och peka ut din säkerhetskopia i iTunes, synka.

Booooom

Ursprungligen av Mr S:

1. Regga din iPad som utvecklingsenhet - det har du redan gjort
2. Ladda hem och installera iTunes 10.5 beta
3. Gör en backup av din iPad i iTunes
4. Gör en restore och inte en uppgradering.
5. Sätt upp den och peka ut din säkerhetskopia i iTunes, synka.

Booooom

Du glömde något i punkt 4.

Hej!
Försöker uppdatera paddan till iOS5, bara för att, men misslyckas hela tiden med samma resultat. Det verkar som om själva identifieringen av paddan misslyckas, för den kommer inte längre än till att expandera ipsw-filen. Jag är registrerad utvecklare, för tillfället utan andra ambitioner än att hålla mig ajour om vad som händer iOS.
Är det någon som råkat ut för detta och har någon bra lösning vore jag tacksam för svar.
[ATTACH="CONFIG"]29521[/ATTACH]

Jag fick ett sånt här fel när jag registerade min iPhone. Man ska in på iTunes och sen klicka på iPaden, hålla in alt och klicka på återställ. Då ska det funka.

Tack för alla snabba svar!
Har givetvis även frågat Apple via devcenter och till och med registrerat det som ett ärende, men inte fått något svar. 99 är helt enkelt snabbare och bättre. Lösningen kom från Okänd användare och keptang. Jag tryckte Update istället för Restore, så just nu rullar iOS5 igång på paddan.
Ett forum som 99 är givetvis ett märkligt socialt experiment, där oerhört kompetenta människor möts med alltifrån avancerade användare till idioter.
Nivån blir därför ibland väldigt hög, och ibland lägre. I vissa fall jättelåg. Skulle dock vilja ge en eloge till alla ni som ser till att detta ändå är ett högklassigt forum, där även jag som wobblar mellan idiot och erfaren användare kan få svar på mer eller mindre relevanta frågor.
Jag har dock flera kompisar som inte längre vistas på 99 för de tycker att de blivit snorkigt bemötta. Kanske ofrånkomligt, vad vet jag. Sitter själv och supportar andra användare (jo, det är sant!) och vill ibland bara skrika LÄS VAD DET STÅR I DIALOGRUTAN! Men det hjälper sällan. Jodå, jag har försökt.
Så till alla er som orkar uppbåda tid och energi att svara på dumma frågor; TACK! Ni kan verkligen se till att lösa till synes hopplösa problem.
Till alla er som inte riktigt orkar, men drar iväg en sur kommentar ändå; Låt bli.
Off topic, jag vet.

Tack för alla snabba svar!
Har givetvis även frågat Apple via devcenter och till och med registrerat det som ett ärende, men inte fått något svar. 99 är helt enkelt snabbare och bättre. Lösningen kom från Okänd användare och keptang. Jag tryckte Update istället för Restore, så just nu rullar iOS5 igång på paddan.
Ett forum som 99 är givetvis ett märkligt socialt experiment, där oerhört kompetenta människor möts med alltifrån avancerade användare till idioter.
Nivån blir därför ibland väldigt hög, och ibland lägre. I vissa fall jättelåg. Skulle dock vilja ge en eloge till alla ni som ser till att detta ändå är ett högklassigt forum, där även jag som wobblar mellan idiot och erfaren användare kan få svar på mer eller mindre relevanta frågor.
Jag har dock flera kompisar som inte längre vistas på 99 för de tycker att de blivit snorkigt bemötta. Kanske ofrånkomligt, vad vet jag. Sitter själv och supportar andra användare (jo, det är sant!) och vill ibland bara skrika LÄS VAD DET STÅR I DIALOGRUTAN! Men det hjälper sällan. Jodå, jag har försökt.
Så till alla er som orkar uppbåda tid och energi att svara på dumma frågor; TACK! Ni kan verkligen se till att lösa till synes hopplösa problem.
Till alla er som inte riktigt orkar, men drar iväg en sur kommentar ändå; Låt bli.
Off topic, jag vet.

Jag tycker det känns härligt att man kan hjälpa andra och att dem uppskattar hjälpen Jag tycker det här forumet är trevligt att läsa.

BTW så laddade jag ner SDK:n och installerade den för att få tillgång till iCloud, men jag hittar det ingenstans. Någon som vet om det bara finns till Lion? Kör ju Snow...

BTW så laddade jag ner SDK:n och installerade den för att få tillgång till iCloud, men jag hittar det ingenstans. Någon som vet om det bara finns till Lion? Kör ju Snow...

Finns bara till Lion och Windows.
Du har förmodligen redan besökt https://developer.apple.com/icloud/downloads/ antar jag.

Jupp, där står det att det är till Lion, men i överskriften till SDK för iOS5 står det att iCloud ingår, så jag chansade. Fast lite märkligt att Windowsanvändare då får tillgång till iCloud, men inte iOS-utvecklare i 10.6-miljö... Nåja. Jag kan vänta till Juli. Skulle bara kolla.

1
Bevaka tråden