Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

organisera imovie 11

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har försökt läsa mig till det men jag förstår inte...
jag tänkte att organisera bland klippen i imovie eftersom alla klipp ligger i "iphoto-videor" så tar det grymt lång tid varje gång jag går in o letar efter ett klipp, datorn tänker massor.
så då har jag skapat mappar i händelsebiblioteket och det fungerar jätte bra-men år och att namnge händelser.
men saken är den att det verkar att bli dubletter av allt, eftersom klippen då ligger både i "iphoto-videor" och i händelsebiblioteket...och då tar upp massa plats på datorn.
går det på något sätt att bara ha klippen i händelsebiblioteket då det blir lättare att få en översikt? har även försökt att kassera vissa klipp, men dom verkar aldrig vilja hamna i papperskorgen och försvinna helt..

tack tack!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-15 10:10

Är du säker på att det blir dubletter? Är det inte bara "länkar" som inte tar upp någon plats, som i iTunes och iPhoto?
Jag använder inte iMovie, så jag kanske missförstår frågan?

hej hej!
jag trodde att det skulle bli länkar, som i iphoto...men det blir bara mindre och mindre utrymme på hårddisken, så det måste vara dubletter...det måste ju gå att organisera klippen på något sätt så att det är lättare att få en översikt utav dom? jag har grymt många klipp så det är lite jobbigt att hålla på att bläddra igenom alla så fort man ska leta efter något...:)

1
Bevaka tråden