Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Så istället för hårdvara som kostar pengar att producera för Apple så delar de ut en licens extra på mjukvaror.
Köper man sedan något Apple-program är det ju ännu bättre.
Gäller det i fysiska butiker också? Studentrabatten gäller ju i fysiska butiker och lärarrabatten gäller också i vissa fysiska butiker.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller...
Gäller det i fysiska butiker också? Studentrabatten gäller ju i fysiska butiker och lärarrabatten gäller också i vissa fysiska butiker.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller...
Kullander i Malmö ger 8% rabatt om man visar upp antingen ett anställningsbevis eller en lönespecifikation som kan visa att man jobbar som lärare. Jag kan tänka mig att anställningsbeviset är att föredra. På min frus lönespecifikation står det dock att hon är medlem i lärarförbundet, så jag hoppas att de nöjer sig med det.
Dock gäller student- och lärarrabatt endast i den fysiska butiken. Andra återförsäljare kanske kan ge rabatten även i webshoppen.
Nej, BTS har nog aldrig gällt fysiskt i butik. Isåfall är det nog bara i Apple Retail Stores och inte hos svenska APRs. De har ju t ex enbart 6% rabatt mot apple som ger 8-10%
skumma tycker jag är att i USA är det 100 dollar man får att spendera... det översätter dem till 650 kronor.. vilket som stämmer... men ... varför gör de inte den avrundningen på allt? såsom datorerna osv? ...konstigt
skumma tycker jag är att i USA är det 100 dollar man får att spendera... det översätter dem till 650 kronor.. vilket som stämmer... men ... varför gör de inte den avrundningen på allt? såsom datorerna osv? ...konstigt
Iofs men momsen är det Staten som lägger beslag på. I USA så finns det VAT (lokal sådan) och den läggs också på det som du köper men alla priser är exklusive VAT.
Iofs men momsen är det Staten som lägger beslag på. I USA så finns det VAT (lokal sådan) och den läggs också på det som du köper men alla priser är exklusive VAT.