Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid MacBook Pro Quad-Core i7?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-16 13:28

Min MacBook Pro Quad-Core i7 klarar bara 3 timmar vid vanlig användning.

Jag har varit i kontakt med Apple Care och frågat hur Apple kom fram till att batteritiden är 7 timmar. Hur gjordes testerna? Ingen på Apple Care visste detta, enligt killen jag pratade med.

Är de någon som vet hur testerna gjordes? Vilka program var igång? Hur var datorn inställd; skärmstyrka, bluetooth, WiFi, bakgrundsbelysning tangentbord o.s.v.

Tacksam för dina synpunkter.

Intressant att ingen du pratat med vet, det står till och med på deras egen sida Apple - MacBook Pro - Teknisk information om 15-tumsmodellen. .

Citat:

Testerna av trådlös nätverksanslutning utfördes av Apple i februari 2011 på 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7-baserade 15-tums MacBook Pro-enheter som ännu inte var i produktion. Testet av trådlös Internetanslutning mäter batteritiden genom att surfa trådlöst på 25 populära webbplatser med bildskärmens ljusstyrka inställd på 50 procent. Batteriets drifttid varierar beroende på inställningar och användning. Mer information finns på Apple - Batterier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-20 16:33

Tack för ditt snabba svar... men jag hittar inga tydliga svar på mina frågor på länkarna du angav... jobbar du på Apple

Ursprungligen av whoops:

Tack för ditt snabba svar... men jag hittar inga tydliga svar på mina frågor på länkarna du angav... jobbar du på Apple

Det står väl både i min post och på länken hur Apple gör testet?

"Testet av trådlös Internetanslutning mäter batteritiden genom att surfa trådlöst på 25 populära webbplatser med bildskärmens ljusstyrka inställd på 50 procent."

edit:
Som Apple säger i specifikationerna, "Upp till 7 timmar trådlös surfning".
Betyder allt från 1 timme upp till 7 timmar.

Ingenstans står det att batteritiden är 7 timmar som du försöker framställa.
Precis som att det inte gör det hos någon annan tillverkare av produkter som drivs på batteri.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-23 00:48

Varierar extremt mycket beroende på vad man har för program igång. Flash t.ex. är en riktig batteritjuv.

Jag får i alla fall ut 5,5 timmar med min Quad I7 2,2 Ghz 8GB Ram

1
Bevaka tråden