Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-minne med bakgrundsbild både i OS X och Windows

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja går det?

Jag har ett USB-minne som ska ges bort i ett antal ex och man vet inte om mottageran har en PC eller Mac. Det ska finnas med en bakgrundsbild när man öppnar minnet.

Jag får bilden att sitta kvar i WIndows när jag flyttar USB-minnet över till macen och tillbaka. Men bakgrundsbilden i macen försvinner bara jag tar ut minnet och sen sätter tillbaka i macen.

Har testat med exFAT och FAT32 formatering. Har inte testat med HFS+ eftersom det ändå inte funkar i Windows.

Är det något knas i min dator eller är det inte möjligt att göra så här?

På grund av det massiva intresset för tråden känner jag mig nödgad att rapportera vidare.

Det visar sig att Apple fr o m Leopard har stängt av att .DS_Store filer skapas på USB-stickor med FAT och exFAT format. Och det är ju i den här dolda filen detta lagras.

Dessutom upptäckte jag med den macformaterade USB-stickan att informationen som sparas inte är lika för OS X 10.5 och 10.6. Man måste ställa in utseendet både i en Leopard och en Snow Leopard för att det ska sätta sig.

Så vägen fram är att jobba med ett parallellt USB-minne i samma namn som är mac-formaterat. När detta är helt ok så kopierar man över .DS_Store filen till det PC-formaterade minnet.

Sen tror jag att det ska funka...

1
Bevaka tråden