Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Justera längd på bakgrundsljud i iMovie?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-20 20:23

Ja kort och gott, hur gör man?

Flyttade tråden till rätt forumdel. Var vänliga tänk på var ni lägger trådarna.

/Mod

Du skall till att börja med skilja på på det som iMovie verkligen anser är bakgrundsljud (tror det är grönfärgat) och det som du kan kalla bakgrundsljud, t ex om du drar ut en låt från iTunes och lägger in på ett klipp.

Det riktiga bakgrundsljudet kan du nog inte påverka. Det omsluter hela projektet och blir liksom en ljudkuliss. Har du en låt där, så antar jag att den går om och om igen, om låten är kortare än projektet.

Det du däremot kan göra är att dra ut en låt och lägga den direkt på ett klipp. Då kan du anpassa längden sen, samt bestämma mer exakt var den skall börja. Även om du lägger ut en låt på ett visst klipp, så kan den sen sträcka sig över många klipp i din sekvens.

Tar detta ur huvudet, så du får ursäkta om det inte är 1:1. Testa lite så fattar du nog...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-21 19:06
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Du skall till att börja med skilja på på det som iMovie verkligen anser är bakgrundsljud (tror det är grönfärgat) och det som du kan kalla bakgrundsljud, t ex om du drar ut en låt från iTunes och lägger in på ett klipp.

Det riktiga bakgrundsljudet kan du nog inte påverka. Det omsluter hela projektet och blir liksom en ljudkuliss. Har du en låt där, så antar jag att den går om och om igen, om låten är kortare än projektet.

Det du däremot kan göra är att dra ut en låt och lägga den direkt på ett klipp. Då kan du anpassa längden sen, samt bestämma mer exakt var den skall börja. Även om du lägger ut en låt på ett visst klipp, så kan den sen sträcka sig över många klipp i din sekvens.

Tar detta ur huvudet, så du får ursäkta om det inte är 1:1. Testa lite så fattar du nog...

Men hur gör jag så att musiken inte blir "grön" så att säga? Lägger jag in ljudeffekter som applåd så blir det blå små snuttar men så fort jag väljer musik så blir det grönt.

Se till att du drar ut låten och lägger den PÅ ett klipp, inte runt eller sidan om.

1
Bevaka tråden