Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac byter Xserve mot ... Xserve

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror det är fler än jag som uppmärksammat dom periodiska problem vi har med nuvarande server - den har en förmåga att inte komma igång igen efter nattliga backuperna.

Vi kör idag en Xserve 2x2.8GHz QuadCore med 8GB RAM och två 73GB SAS 15k diskar i RAID-1 som kör Mac OS X Server 10.5.8.

Det börjar bli dags att byta ut trotjänaren och vi har nu köpt in en ersättningsmaskin och glädjande nog är det inte en Dell eller HP utan en ny Xserve. Vi har fått bra pris på en Xserve "Nehalem" (sista generationen) med RAID-kort och mycket internminne. Jag kommer konfigurera den på min semester (det är ju skoj!) och under sommaren flyttar vi tjänsterna till denna maskin.

Mitt mål är att vi inte längre ska ha problem med nattliga driftstopp och att vi kan få sajten att gå dubbelt så snabbt. Har lärt mig lite nya cache-knep som kommer göra susen.

Med andra ord - bättring utlovas!

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-06-21 09:40

Jag tror det handlar mer om sunk-10.5 än servern. 10.6 är bättre, men jag kan nog avslöja så mycket att 10.6 nog är sista server-OS från Apple, lejonet är inte riktigt samma sak.

Dubbelt så snabbt låter utmärkt, det är viktigt med bra prestanda: Coding Horror: Performance is a Feature

Komprimera alla csser och js-filer kanske kan snabba upp lite. Sen kanske inte allt detta behövs:

Citat:

<meta name="keywords" content="99mac,byter,Xserve,mot,Xserve,xserve, inte, nattliga, kommer, server, problem, skoj, semester, flyttar, denna, till, tjänsterna, konfigurera, sommaren, internminne, utlovas, pris, fått, nehalem, sista, maskin, mycket, raid-kort, generationen, bättring, mitt, snabbt, dubbelt, andra, lärt, susen, cache-knep, göra, längre, driftstopp, sajten, lite, idag, backuperna, efter, igen, 2x2.8ghz, quadcore, 73gb, igång, komma, fler, tror, byter, uppmärksammat" />
78 <meta name="description" content="Jag tror det är fler än jag som uppmärksammat dom periodiska problem vi har med nuvarande server - den har en förmåga att inte komma igång igen efter" />
79

1
Bevaka tråden