Det är inte SANT!!
POWERBOOK ÄGARE????? NJA.... Igår men inte nu
Tror ni inte att den började jävlas redan efter någon timma.
Först började skärmen flimmra sedan blev det röda och vita sträck och till slut så såg de ut som powerbook med Gameboy processor...
Flera omstarter och det var fortfarande massa problem med skärmen om den inte var svart så fladdra den.
Problem 2 den hängde sig efter 5 minuters körning med muspekaren, trodde det var något tillfälligt ominstallera mm samma problem fast det blev bara värre & värre & värre till slut så fungerade den inte alls.. Ringer han som hade den, och efter snackat lite så fick jag lämna tllbaka den och återfick mina pengar. Killen i fråga hade ju själv inte testat den så mkt själv, och om den stod stilla på ett bord kunde den fungera "ibland" (det konstiga är ju att den fungerade klockrent när jag var & tittade på den)
Kunde fått ner den ytterligare i pris och lagat upp den, men med tanke på att jag hade en ny G3 powerbook för några år sedan som skärmen la av på och det kostade ett antal tusen & laga om inte garantin gått in plus att dem inte får göra sånt i Sverige utan det görs på irland.
Men men... samtidigt som jag prata med honom får jag ett sms av en kille som skulle sälja sin Imac globe fabriksny för 12.000Kr som jag hade pratat med några dagar innan jag bestämde mig för powerbooken, han ville inte släppa den under 11.000kr så jag sa ta mitt nr ring om du ändrar dig och la ett bud på 10.000Kr... plus att detta också var i GBG.
GOOD!!
Så nu sitter jag med en Vit iMac G4 800Mhz 512Mb Ram DVD-Brännare. inte vad jag tänkt mig men tjejen är dessto lyckligare.. VAD FIN DEN ÄR!!!!
Snabb är den iallfall... än så länge, inte ens skivorna är uppackade det luktar fortfarande NYTT... får suga på det till G5:an kommer, så får tjejen ta denna och jag får min riktiga leksak
The Real thing G5