Hur ofta syncar iCal med Outlook?
Inom några sekunder! Jag använder inte denna setupen men testade just och fick det just att synka åt båda hållen (Outlook 4.1.2 och iCal 4.0.4, OSX 10.6.8). Däremot inte testat med iSync eftersom jag numera använder Apple Mail/iCal/iPhone. Använde denna setup med Entourage/iCal/iSync/SonyEricsson tidigare. Sedan Office 2011 SP1 som kom i april ska det ju fungera med Outlooks Sync Services också.
Har du följt instruktionerna här?
Sync Outlook with iCal and Apple Mail on your Mac
Tillägg:
Kom på att dom instruktionerna har du naturligtvis följt eftersom det fungerar åt ena hållet. Men det går alltså att få det åt båda hållen, momentan synkning, oberoende av om det andra programmet är igång eller inte. Och kommer det bara in i iCal så borde det ju fungera med iSync (förutsatt att du angett rätt kalendrar som skall synkas till telefonen)
• Har du senaste uppdateringar?
• Gå över inställningarna i Outlook synktjänster igen så ingen ruta blivit urklickad
• Kan det vara så enkelt att du missat att i iCal aktivera synligt läge för kalendern du använder i Outlook? (bockat för i vänsterlisten Hem, Arbete och allt dom kan heta). När jag körde med Entourage hade jag EN enda kalender just för att inte detta skulle skapa något problem
Det finns dock fler som rapporterar problem med endast envägssynk på olika suportsidor. Hjälper inte ovanstående får du kanske pröva radera inställningsfiler och göra om inställningar.