Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag letar efter någonting i stil med Melodyne men det behöver inte alls vara lika komplicerat. Antingen som fristående applikation eller som AU-plugin. Freeware eller shareware. Någon som känner till något liknande? För OSX naturligtvis.
Hej Johan! Jag tror inte att Amazing Slowdowner funkar. Jag behöver göra röster mörkare och ljusare utan att ändra längden på ljudklippet. Slowdowner ändar, vad jag förtår, längden på ljudfilen utan att ändra karaktären på ljudet.
Jag har aldrig använt det så om det är bra eller ej vet jag inte, men ta en titt i alla fall: Layer-based Audio Editor.
Endast windows och linux står listat, men det är gjort i java så det borde funka i mac os x??? I och med att det är java är det säkert slött som fan, men det är å andra sidan gratis.
Steinbergs VoiceMachine borde vara något. Dock enbart i VST X format men jag har använt VST-AU convertern från fxexpansion och det fungerar då som AU-plugg.