Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Singapores militär köper 8000 iPad 2

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-27 23:18
  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-28 08:51
Ursprungligen av ;:

Undrar om garantin täcker skottskador?

Ursprungligen av Cokey:

Undrar om garantin täcker skottskador?

Nej, men den kanske räddar liv (som en av Clint Eastwoods Vilda Västern filmer).

Ursprungligen av The Real Viking:

Nej, men den kanske räddar liv (som en av Clint Eastwoods Vilda Västern filmer).

Va - har Clintan en iPad i Vilda Västern? Det har jag alldeles missat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-28 09:12
Ursprungligen av ;:

Undrar vilket fodral de kommer att använda?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-28 12:00
Ursprungligen av xtrem:

Undrar vilket fodral de kommer att använda?

Hittade ett "carbon kevlar protection" men är tveksam på att den hjälper i större utsträckning..

Ursprungligen av ;:

Får hoppas för deras skull att de inte ställt sig i kö på MacForum för då får de vänta 87 år på leverans. Jag var nämligen på plats tjugo för två månader sedan. Ja, jag är lite bitter.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-07-04 21:53

Vilken modell väntar du på?

Ursprungligen av johanlod:

Får hoppas för deras skull att de inte ställt sig i kö på MacForum för då får de vänta 87 år på leverans. Jag var nämligen på plats tjugo för två månader sedan. Ja, jag är lite bitter.

Ursprungligen av ;:

Jaha då blev ipad och dess infrastruktur i ett svep ett militärt cracker mål med en bullseye på... Det finns redan de som blivit fällda i USA för vad de kallade för iPad hacking, Det visade sig vara att de hade hackat en AT&T server och kommit över information från militärer och regerings anställda likväl som kändisar som använde en ipad.. Så svagaste länken är fortfarande systemen runt om. Kommer singapore att skriva ett eget system?

Grattis Apple till en stororder!

Ursprungligen av ;:

Det beror ju helt på vilken ammunition man skjuter på iPaden med. Med en liten 9 mm Beretta krävs det nog minst 5-7 iPads att få stopp på kulan. Hursomhelst så är det ju inget hjälpmedel som funkar i strid, den kommer förmodligen att användas på mindre utposter av officerare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-30 19:33
Ursprungligen av joeghurt:

Hursomhelst så är det ju inget hjälpmedel som funkar i strid...

Jodå, det gäller bara att köpa HAL-versionen av iPad

Ursprungligen av joeghurt:

Det beror ju helt på vilken ammunition man skjuter på iPaden med. Med en liten 9 mm Beretta krävs det nog minst 5-7 iPads att få stopp på kulan. Hursomhelst så är det ju inget hjälpmedel som funkar i strid, den kommer förmodligen att användas på mindre utposter av officerare.

Synd bara att kulan inte försvinner i cyberrymden när den går in i iPaden!

16gig, svart med 3G. Nu har den dock kommit.

1
Bevaka tråden