Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fundering kring Time Capsule och Boxee Box

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en Boxee Box som hämtar de film och musikfiler som jag har delat ut på nätverket och spelar upp dem i min teve.

Nu skulle jag vilja utöka mitt lagringsutrymme och lägga till exempel alla mina serier på en extern hårddisk som delas ut på nätverket - jag vill även kunna flytta filer trådlöst mellan TC:en och min MBP.

Nu undrar jag om detta hade kunnat lösas smidigt med en Time Capsule. Kan man delat ut den på nätverket hur som helst, och kommer min Boxee Box att hitta filerna precis som den hittar mina utdelade filer från min MBP?

En annan fråga är om man kan dela ut filer som ligger på Time Capsulen med Air Video Server precis på samma sätt som vua MPB?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-01 11:41

Boxee tror jag hittar dem utan problem. Men jag kör inte det själv....
AiirVideo hittar inte hårddiskar, utan kopplar sej mot en serverprogramvara, som du kanske har i din MBP. Om du mountar din TCdisk i MBP kan AirVideo använda den, och då hittar du serierna.

Tack så mycket för svaret - jag inhandlar och återkommer om jag stöter på något problem. Air Video Server som jag skrev ovan är programvaran som delar ut video på internet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-07-26 00:53

Hur har det gått för dig?

Nöjd med uppsättningen dator, TC och Boxee? Är nämligen sugen på exakt samma sak.

1
Bevaka tråden