Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag som ej klara hantera MacOSX plattformen.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla i SommarSverige. Vet inte om det finns en levande tråd rörande detta men vill ta upp detta 5 Juli 2011. Att det faktiskt fortfarande finns STORA företag och till 1/2 myndighet som macanvändare ej kan använda sig av eller deras tjänster. Idrottonline.se är en av dessa. För dom som ej vet vad dessa är så är det ett företag som jobbar direkt för Svenska RiksIDrottsförbundet. Där skall/vill man att alla föreningar från Treriksröset i norr till Skanör i Söder skall ha sina hemsidor och kunna unna sig lyxen att rapportera närvaro (Lokstöd = Pengar) direkt i webbläsaren. (Om du har PC) Känner ni igen det?? Så här såg svaret ut jag fick från deras support när jag fått detta felmeddelande i 5 olika inloggningsförsök på 5 olika Webbläsare i macen: IIS APPPOOL\iowebaccess

-Hej igen

Tyvärr så är det så att vi rekommenderar användare att jobba med pc, kan fungera med MAC och Internet explorer eller FireFox. Men det bästa är att använda PC.:'(


Med vänliga hälsningar
Mikael Radvall
Idrottssupporten
Riksidrottsförbundet / SISU Idrottsutbildarna

Har ni något bra namn eller kommentar kring detta. Finns det flera därute???

Flyttade tråden till ett mer korrekt underforum. Ovanstående post är ingen "nyhet". Tänk på var ni lägger trådarna! Det är lite oklart vad trådens syfte är, så den får ligga här så länge.

/Mod

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-07-05 10:15

Det tog många år och ideliga påstötningar innan jordbruksverket kunde erbjuda oss med OS X deras tjänster. Så det är bara att tjata och tjata.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-07-05 11:35

Det är klart irriterande att det fortfarande är på detta sättet. Speciellt nu när Apples Safari används alltmer på diverse grunkor. Men som sagt, tjata på eller rättare sagt förklara problemet. Vill man exkludera eller inkludera?

Själv arbetar jag deltid inom politiken och vi kör episerver. Samma visa - funkar med windows men inte med Mac. Kul då jag jobbar för ett parti som är FÖR valfrihet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-07-09 00:55

Sportweb är ett liknande företag som är Windows- och Office-only. I princip då dom faktiskt klarar Firefox men det var bara i readonly tills vi började stöta på. Safari var inte att tänka på.

Kontakta deras uppdragsgivare och be dem åtgärda problemet. De i sin tur kan säga till idrottonline att bredda sin kompetens/erbjudande.

SvenskaSpel...

Nu erbjuder de iofs en flashklient för oss som vill spela poker men den suger...

1
Bevaka tråden