Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasiga bilder iPhone 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har försökt googla mig fram till detta men det gick inget vidare så jag provar här istället.

Detta uppstod först häromdagen och jag har aldrig sett något liknande under alla de åren jag haft iPhones.

Bilderna är alltså halft vita och saknar helt data i vissa fall. Det skumma är att de ser helt ok ut på datorn. Har provat att återställa telefonen och synkronisera över alla bilderna igen, men precis samma bilder är trasiga igen.

Någon som har en idé om vad det kan handla om?
Tack på förhand!

Är det bilderna eller thumbnails (som i ditt screenshot) som är trasiga?

Detta påminner mig om en bugg som fanns i iOS 4.0 eller 4.0.1. Jag hade liknande symptom med thumbnails, men problemet försvann i senare versioner av iOS. Men bilderna var dock då helt OK.

Provat med att starta om telefonen?! Kör du senaste versionen av iOS?

Bilderna ser precis likadana ut som thumbnailsen visar dem.

Har senaste programvaran (4.3.3), ingen jailbreak eller liknande. Har provat att starta om telefonen också.

Är ju som sagt inte bara thumbnailsen som är defekta, utan även bilderna. Men bara på iPhonen, på iMacen ser de ut som de ska. Problemet uppstod bara pang sådär, har inte gjort något speciellt alls med telefonen.

Du kanske skulle försöka installera hela iOS om på nytt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-12 12:27

Eller radera dem i telefonen (synka utan bilder) och sedan synka den med bilder igen. Då borde det laddas ner nya kopior.

Ursprungligen av kenjon:

Eller radera dem i telefonen (synka utan bilder) och sedan synka den med bilder igen. Då borde det laddas ner nya kopior.

Som om det inte var nog med problem sa lyckades man spilla ut en helt nybryggd kaffekopp over tangentbordet, trackpaden och ipaden. Verkar bara varit ipaden som klarat sig.

On topic: provade det forut da jag tyckte att det skulle losa problemet. men icke, alla bilder raderas men de nya som synkas over blir som tidigare :(.

1
Bevaka tråden