Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På hemsidan lovar Apple 10 timmars batteritid med wifi. På min ipad2 jag köpte i maj får jag ut 8 tim 6 minuter. Vad göra?

Ursprungligen av olaf johansson:

På hemsidan lovar Apple 10 timmars batteritid med wifi. På min ipad2 jag köpte i maj får jag ut 8 tim 6 minuter. Vad göra?

Apple uttrycker en uppskattad batteritid som påverkas av vad du gör på din iPad. En del får ut mer, och en del får ut lite mindre. Det beror helt på vad du gör med din iPad.

Vart lovar Apple 10 timmars batteritid?

De säger

Citat:

Upp till 10 timmars batteritid vid webbsurfning via Wi-Fi, videouppspelning eller musiklyssning

Men anger också en fotnot

Citat:

Testerna utfördes av Apple i februari 2011 på iPad 2-enheter och med program som ännu inte var i produktion. Testerna bestod av att utföra följande aktiviteter tills batteriet var fullständigt urladdat: videouppspelning, ljuduppspelning och surfning på Internet med Wi-Fi eller 3G. Videomaterialet bestod av en 2 timmar och 23 minuter lång film inköpt från iTunes Store som upprepades. Ljudmaterialet var en spellista som innehöll 358 unika låtar, en blandning av låtar som importerats från CD-skivor med iTunes (128 Kbit/s AAC-kodning) och låtar som köpts från iTunes Store (256 Kbit/s AAC-kodning). Tester av Internet via Wi-Fi och 3G utfördes med dedikerade webb- och e-postservrar, surfning på 20 populära webbsidor och e-posthämtning en gång per timme. Alla inställningar var de förvalda utom följande: Wi-Fi var associerat med ett nätverk (förutom för internetsurfning via 3G) och Wi-Fi-funktionerna Fråga vid nätverksanslutning och Automatisk ljusstyrka var avaktiverade. Batteriets drifttid beror på enhetens inställningar, användning och många andra faktorer. Batteritesterna utförs med specifika iPad-enheter. De faktiska resultaten kan variera.

Vilket inte är samma sak som att lova 10 timmar i varje enskilt fall (jag har ungefär samma diskussion varje gång som min fru säger att SMHI lovade vackert väder idag...

Okej, hur lång tid får ni ut på era pads?

Det är svårt att säga eftersom jag sällan använder den i ett svep tillsdess att den lägger av men jag har sällan upplevt batteritiden som ett problem. Jag tror att jag laddar den någon gång per vecka.
(Ipad 1-3G)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-13 12:58

Runt 11 tim på min iPad2 64-3G.

Ingen aning, har aldrig upplevt att det varit ett problem, gäller både iPad 1 och 2.
Har aldrig laddat ur då jag för det mesta alltid har tillgång till eluttag och laddar den isåfall, om jag känner för det.

Men som sagts innan, det beror till 100% på hur man använder den, gäller allt som drivs av batteri.

Har nog diskuterats ett hundratal gånger här.
http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=batteritid+ipad+site%3A99.se

Som keptang mycket riktigt påpekar så finns det redan trådar där detta diskuteras. Var vänliga sök innan ni startar nya trådar!

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden