Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt uppdatera väns iPhone med min dator?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En vän till mig har en iPhone 3Gs som hon inte lyckats uppdatera till iOS 4.x.x, är fortfarande kvar på 3.x.x. Hon har försökt köra uppdateringen på sin pc men det går segt som 17 o brukar stoppa efter en stund. Jag kan tänka mig att problemet ligger i att hon har en seg internetlina.

Kan jag uppdatera den åt henne genom att ansluta den till min dator(10Mbit bredband) o iTunes eller kommer alla hennes uppgifter då att tas bort o ersättas med mina?

Jag har föreslagit för henne flera gånger att hon ska ta kontakt med den lokala Mac-butiken Grafit e-som jag tror de kan hjälpa, iaf bättre än Teliabutiken, men hon har ännu inte snackat med dem o ständigt visar det gamla OS'et sitt "fula tryne" när hon ska göra något

En sak vet jag säkert och det är att synkar du den på din dator blåser du allt på hennes telefon.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 10:43

Du kan välja att uppdatera utan att synka. Men hon bör synka på sin egen dator innan du testar, för säkerhets skull.

låter riskabelt. Jag ska testa att ansluta hennes dator till mitt nätverk istället

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 12:00

Det är ju klart smidigast. Jag har uppdaterat kompisars iPhone på min dator utan problem, så det ska funka. Men när det gäller datorer ska man alltid ha backup och vara på den säkra sidan.

Ursprungligen av kenjon:

Det är ju klart smidigast. Jag har uppdaterat kompisars iPhone på min dator utan problem, så det ska funka. Men när det gäller datorer ska man alltid ha backup och vara på den säkra sidan.

...jag föredrar att vara på den säkra sidan

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-18 13:12

Fegis...

Har nu anslutit hennes pc-laptop till min Airport Extreme samt hennes iPhone till datorn men backup-arbetet takes forever trots att hon använder knappt 2GB av iPhone'ns hårddisk

Faktum är att det går lika långsamt nu som det gjorde när hon använde sitt eget trådlösa mobila nät vilket får mig att tro att det är ngt med hennes dator

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 18:05

Kör på din egen dator.

Ursprungligen av kenjon:

Kör på din egen dator.

Gör det nu. Stängde av syncningen, gjorde den på hennes dator först, fn håller den på att backa upp vilket går väldigt trögt antar att det har att göra med iPhone'n o inte min dator. Gick lika sirapssegt när samma sak gjordes mot hennes dator. Den har iOS 3.1.3 fn...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-25 18:29

Att göra backup med gamla iOS 3 tog tid.

Ursprungligen av 20hz:

Att göra backup med gamla iOS 3 tog tid.

märker det

Det tog en himla massa tid men nu är det färdigt

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-26 10:49

Speciellt första gången eller om det var länge sedan (månader), men gör man det 1 gång per vecka går det skapligt "snabbt"?
Funkade uppdateringen också?

Ursprungligen av kenjon:

Funkade uppdateringen också?

Verkar så, har inte hört nåt om problem än

nu hjälper jag en annan vän m hennes iphone. Tror det är samma modell. Syncningen var avstängd, nedladdning o backup samt installation fixade sig men nu när jag tror den håller på att starta om sig så går det ursegt, om ens alls.

skärmen är svart o på den finns endast äpplet o en progressbar som bara är fylld till kanske 1/10 o så har det varit ett tag nu.

Jag testade att plugga ur den, kabelansluten till datorn, o tvinga en omstart/avstängning men inget hände så den är inpluggad igen o syns i iTunes. min vän är tillbaks om två timmar, jag hoppas på att ha en lösning tills dess...

Undrar om valet att INTE låta den ansluta till mitt wifi kan ha haft nån inverkan-den var ju kabelansluten till datorn

I Apps-fönstret står det "loading device"

Jag hittade en lösning på de problemen jag hade

Genom att hålla ner både hem-knappen o lås-knappen lyckades jag stänga av den. Genom ett upprepande av den proceduren kunde jag starta om den o nu funkar den, eller iaf jag tror den funkar för SIM'et är låst så jag kan inte kolla om uppdateringen gick igenom eller om ngt är kvar på den. Återstår att se det när hon kommer tillbaks

1
Bevaka tråden