Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera en Jabberklient!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när MSN stänger sitt protokoll för många börjar jag fundera på Jabber. Det skulle verkligen vara toppen om man kunde börja använda ett sånt protokoll istället för de kommersiella.

När jag har letat runt och testat har svenska tecken varit ett stort bekymmer. Kan någon rekommendera en bra klient? Prioriteringsordningen är:

1) Svenska tecken
2) Billigt
3) Snyggt

• Medlem
  • 2003-09-01 13:03

Proteus kanske, kanonklient med stöd för många protokoll.

/majk

Fire, Psi

Fire är snyggt men Psi fungerar bättre och är dedikerad Jabberklient. Jag har aldrig haft problem med svenska tecken. Kanske är det en servergrej?

Mmm, Pegges, du har nog rätt. Det är nog en servergrej. Mina kompisar använder inte Jabber så jag får använda Jabberserverns "Transports" till AIM - det är då felet uppstår. Säkert nån Unicode vs ISO8859-1-grej. (Usch vad det jämt strular i alla sammanhang)

Psi verkar väldigt kompetent. Ful som stryk.

Jag har testat dessa: Nitro (screenshot) och JabberFOX (screenshot). Båda är fina lättviktare... men jag kommer inte att kunna övertala polarna att byta till Jabber, ingen idé att försöka.

1
Bevaka tråden