Hej,
Efter ett antal års dålig ekonomi och därmed PC-användande, har jag nu möjlighet att återvända till Mac, och det är helt klart en MBP jag vill ha! Jag har riktat in mig på high-end 15", då jag vill ha diskret grafik och 17" är lite för stort för en bärbar dator i min mening.
Detta ger mig två alternativ: Den "vanliga" upplösningen, eller en hi-resversion av skärmen. Det jag undrar är om Snow Leopard eller snarare nyligen släppta Lion klarar av att man ändrar storlek på interface:t för att inte få jättesmå muspekare och menyer? Minns att det gick i Tiger, men man var tvungen att hacka i konsolen och det såg inte snyggt ut.
Och sen en liten orelaterad fråga: Är det enkelt att själv byta RAM-minne i de nya MBP:arna?
EDIT: Lyckades hitta svar på min fråga på något annat forum, det verkar inte som att det går att ändra (på ett smidigt sätt) storleken på interface:t, men å andra sidan verkar det inte vara en så dramatisk skillnad i storlek, så det får nog bli hi-res iaf ^^.
Men Apple, tom Redmond har lyckats med detta nu, och alla era grafiska element (ikoner mm) verkar ju redan finnas högupplösta, så nu får ni fixa detta!