Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidsproblem

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-07-25 13:55

Min son har en iPod touch (ett år gammal), nu gjorde den precis som en dator med ett gammalt internt batteri som är slut, den bestämde att det är 1970!!

Vad kan man göra åt det?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-25 15:28

Gå in i Iställningar och ställa klockan? Eller går inte det?

Jag har samma problem med ungarnas gamla ipod 8gb. Den ställer ofta om klockan till 1970. Efter det funkar inte tex youtube. Att ställa klockan är lite omständligt. Finns det något sätt att ställa klockan automatiskt? Eller finns det en fix på den här buggen?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-07-26 22:29
Ursprungligen av kenjon:

Gå in i Iställningar och ställa klockan? Eller går inte det?

Klart att det går att ställa in, men det är ju rätt meningslöst om man skall behöva ställa in den varje dag!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-27 16:32
Ursprungligen av ntg:

Klart att det går att ställa in, men det är ju rätt meningslöst om man skall behöva ställa in den varje dag!

Du skrev "ofta", inte varje dag. Men då förstår jag att du tröttnar.
Om du laddar tidigare, innan den går tom, som föregående talare skrev, kan det vara en (tillfällig) lösning?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-26 21:41

Ingen röd tråd varför den ställer om sej, t ex efter att du har kört ett spec program, utfört något annat i en viss ordning? Jag har ingen idé, bara fiskar lite....

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-07-26 22:32

Det händer varje gång den gått tom verkar det som, men inte skall väl det ha någon betydelse...
Min gamla iMac snow betedde sig så här i början, men då var det ett fel på firmware och åtgärdades omgående av Apple;)

Kan tänka mig att om du kör slut på batteriet och det är ett dåligt batteri så klarar den inte av hålla klockan igång.
Ladda tidigare eller byt batteri är lösningen.

1
Bevaka tråden