Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

''It safe mode'' efter jailbreak - hur får jag bort det?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:02

Hej!

jailbreakade min iPad för ca 1 vecka sedan, nu står det i statusbaren: It safe mode, och när jag trycker där står det att jag skall restarta springboarden eller starta om iPaden, har gjort båda men det står fortfarande kvar, och när det är i safe mode så har alla min extensions försvunnit, skule uppskatta snabbt svar!

Senast redigerat 2011-07-25 19:39

Det är MobileSubstrate som ger dig det meddelandet för att något kraschat och startar telefonen i Safe Mode istället för att den skulle bli "bricked".
Det är något du installerat/uppdaterat i Cydia som gör att det kraschar.

Ta bort saker du lagt till där. Uteslutningsmetoden är det enda som funkar.

MobileSubstrate - iPhone Development Wiki

Om du läst vad som stått på skärmen förutom "Safe Mode" så hade du fått denna information jag just skrev.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:12

The following signals will invoke safe mode:
SIGTRAP
SIGABRT
SIGILL
SIGBUS
SIGSEGV
SIGSYS

Vad är det? Hur gör jag detta?

Som jag skrev, enda lösningen är att börja avinstallera saker du installerat från Cydia, tills den slutar krascha.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:18

Förresten, det kan alltså vara en gammal installerad sak som helt plötsligt kraschat?

Ursprungligen av Galaxxy:

Förresten, det kan alltså vara en gammal installerad sak som helt plötsligt kraschat?

Ja det kan det vara, men det är inte så troligt, mer troligt att det är något du nyss installerat/uppdaterat.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:47

OJ Cydia försvann! Hur får jag tillbaka det tro?

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:14

Okej, jobbigt läge

Ursprungligen av Galaxxy:

Okej, jobbigt läge

Jepp! Sånt man får på köpet.

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-07-25 16:47

YEES det löste sig!

(Det var något tema eller Dreamboard som var problemet.) tack för snabbt svar och hjälp!

Kika här för lite olika alternativ ang. Cydia; Guide: How to fix Cydia problems / errors | Daily iPhone Blog

Eller jailbreaka igen lär lägga tillbaka den.

Justerade rubriken för att göra den mer lättförståelig.

/Mod

1
Bevaka tråden