Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar fokus på aktivt program / fönster i Lion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-25 23:37

Hej,

Jag har precis på min andra MBP installerat Mac OS X Lion genom App Store och nu är det ett mycket irriterande problem som uppståt (bortsätt från småsaker jag lyckats rätta till).

När jag exempelvis öppnar Safari så "av-fokuseras" Safari och det går exempelvis inte att skriva in ett URL / söka på google osv osv. Safari är inte i fokus fast det ska vara det då jag precis öppnat programmet och tryckt på exemplvis adressfältet.

Oavsätt vilket program / Finder / Systeminställningar så "av-fokuseras" det jag öppnar och i fält där jag i vanligt fall skall kunna skriva går det ej att skriva utan jag måste trycka någonstans i rutan / fönstret för att under ca. 5 sekunder hinna skriva ett par tecken och sen försvinner fokus på programmet igen.

Någon som stött på samma problem?

HJÄLP!

Tack på förhand!

// berka86

Justerade rubriken. Var vänlig använd inte svordomar i rubrikerna.

/Mod

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-07-26 11:03

Det låter som det är något strul med tangentbord eller mus. Kolla först så att inget ligger och trycker på din mus så att den klickar utanför fönstret som du vill fokusera på.

Lycka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-26 22:30

Tacksam för svar, det som löste alla problem var att göra en ny ren installation utan att spara tidigare info från snow leopard. Det löste alla problem och skapade några nya irritationsmoment!

Tacksam för ditt svar!

1
Bevaka tråden