Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmbelysningen slås på och slocknar.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • bromma
  • 2011-07-29 23:32

Hej! Jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Det är nämligen så att när jag stänger av skärmbeslysningen på min dator går den igång igen till det att jag nuddar touchpadet. Skärmen är svart i 10-15 sek, därefter lyser den igen. När skärmen lyser och jag rör vid touchpadet slocknar skärmen igen (blir svart). Är det någon inställning som är fel eller är det grafikkortet som spökar kanske? Har någon haft liknande problem?
All hjälp uppskattas.

Mvh.

Du lämnar inte mycket information. Vad är det för MacBook, vilket OS X kör du, vad gör du då du vill släcka skärmen osv.

Fungerar laptopen i övrigt så är det säkert inga fel på grafikkortet. Det är nog en inställningsfråga, eller någon aktivitet som väcker skärmen igen.

Jag använder mig av ett aktivt hörn för att släcka skärmen. Vad händer om du provar med det (Systeminställningar -> Exposé -> Aktiva hörn)?
Jag brukar använda mig av nedre högra hörnet.

  • Medlem
  • bromma
  • 2011-07-30 01:57

OS x 10.6.8, Macbook late 2009.

Ska prova det. Tack!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-07-30 09:21

Jag hade samma sak på min MacBook Pro (mitten 2010) , hände i samband med de senare uppdateringarna av 10.6, det försvann helt när jag bytte till Lion.

1
Bevaka tråden