Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual PC och IR

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-15 17:01

Jag undrar om ngn här har fått Ir att funka i VPC. Skulle vara intresserad av att använda PC Suite för nokia 7650 i min powerbook men har inte fått ir porten att funka i windows 98. Är detta överhuvudtaget möjligt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-15 17:47

Funkar nånting överhuvudtaget med VPC? Jag fick inte ens min mus att funka...Gav upp och sålde skiten!

  • Medlem
  • 2002-10-16 14:01

Min microsoft mus funkar perfekt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-16 15:02

Mitt VPC går skitbra..
godkänt svabbt i won 2k pro (!)
allt går skitbra.. kazaa lite, DC, WinMPQ m.m.

  • Medlem
  • 2003-03-02 02:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Tit:
Jag undrar om ngn här har fått Ir att funka i VPC. Skulle vara intresserad av att använda PC Suite för nokia 7650 i min powerbook men har inte fått ir porten att funka i windows 98. Är detta överhuvudtaget möjligt?

fick du nån ordning på det? har försökt samma sak med min nyinköpta 6100 i vpc/win xp utan resultat... vore kul att veta om det går. finns ju inte några lysande bra program till macen, direkt...

  • Medlem
  • 2003-03-02 09:10

Tyvärr..jag gav upp.

Jodå, det går! Det var visserligen ett tag sen jag joxade med det, fick VPC att prata med min T39´a.

Det man gör är att sätta upp i VPC att en COM port är connectad till IR. Sen säger man åt PC´n att telefonen är kopplad med kabel, på den com-port man valt. Har för mig att jag var in och joxade nåt med nån buffer på porten också, men inte säker att det behövs.

Lycka till!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Petrus:
Det man gör är att sätta upp i VPC att en COM port är connectad till IR. Sen säger man åt PC´n att telefonen är kopplad med kabel, på den com-port man valt. Har för mig att jag var in och joxade nåt med nån buffer på porten också, men inte säker att det behövs.

Vilken version av VPC och Windows använde du?
Försöker få HP Capshare att fungera med min PB Pismo (Macos 10.1.5) och VPC 5.0 och Win Me, men får det inte att fungera. Det enda som händer, är att powerbooken piper till och Capsharen säger att den inte hittar någon utrustning som kan ta emot irda.

Ps. Capshare är en portabel handscanner

[ 03. mars 2003, 22:01: Meddelandet ändrat av: Peter Edwardsson ]

  • Medlem
  • 2003-03-04 19:38

Det mystiska är att nokiatelefonen uppenbarligen fattar att den är inkopplad (telefonens IR-symbol slutar blinka), medan VPC och/eller Nokiaprogrammet inte fattar nåt ("ingen telefon ansluten"). Jag har försökt alla mystiska inställngar i Settings, dvs att jag ställt över COM1- och COM2-porten till IRdA-settingsarna, och micklat fram och tillbaka med de avancerade inställningarna utan succé. Kör såklart även via "serial port" i mitt fina nokiaprogram. Argh. Några förslag? Jag vill gärna ladda över lite javaprogram och bilder och sånt...

Körde VPC 5 på nån 10.1-10.2 typ. Efter att kopplat macens IrDA till en comport, i VPC var jag in och joxade med nåt kring buffrarna på com porten, kan ha varit handskakningen, eller nåt annat "hårdvarunära". Fick det att funka i Win98.

1
Bevaka tråden