Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 13" (late 2009) ram-uppgradering 2GB -> 8GB max!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-26 07:51

Din dator har två platser för minnesmoduler.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-26 08:03
Ursprungligen av reboot81:

Ja det kan du, men max är 16GB för din dator.
Blir tom billigare med 1x8GB. Eller så tar du två för 1600.

Fråga: 2x4GB eller 8GB+2GB, vad säger ni? Är 2GB extra RAM värt förlusten av dual channel? Som vad jag förstår gör ~5% på prestandan.

Jag skulle inte tveka på 2x4GB i det läget! Jag satte i 2x8GB i min late 2011 men det är väldigt sällsynt att jag har användning för ens hälften. Dualchannel kan ju ge rätt kraftiga prestandaskillnader. Dessutom vettefanken om datorn ens kan hantera minnen i olika storlekar men det ska jag låta vara osagt.

Köpte mina på cdon.se, snabb leverans och funkar klockrent :).

Ursprungligen av reboot81:

Din dator har två platser för minnesmoduler.

Jepp. Förstod det. Men det jag tänkte mer är ifall det är värt att köpa till ett 8gb minne och då få 12gb, om man ändå tappar ~5% i prestanda?

Kanske lika bra att köpa till 4gb och få 8gb, som fungerar felfritt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 09:14
Ursprungligen av claudinho:

Jepp. Förstod det. Men det jag tänkte mer är ifall det är värt att köpa till ett 8gb minne och då få 12gb, om man ändå tappar ~5% i prestanda?

Kanske lika bra att köpa till 4gb och få 8gb, som fungerar felfritt.

Din dator har alltså 2x2GB redan. Du kan alltså inte "köpa till 4gb och få 8gb", utan du måste byta ut båda minnesmodulerna. Alternativt köpa ett styck 4GB och därmed få 6GB totalt (2GB+4GB).

Ursprungligen av tooobe:

Din dator har alltså 2x2GB redan. Du kan alltså inte "köpa till 4gb och få 8gb", utan du måste byta ut båda minnesmodulerna. Alternativt köpa ett styck 4GB och därmed få 6GB totalt (2GB+4GB).

Alright! Då är jag med på banan Tack toobe!
Så är mina alternativ: 2x4gb eller 2x8gb
Lika bra o köra på 2x8gb, om nu min Mid 2010 ändå klarar av det...

Bevaka tråden